Duke is Houdini 2.0 en zodra hij voelt/hoort/ruikt/ziet dat de stroom niet op staat, breekt hij uit.
Nu komen hier geen auto's en hij doet het eigenlijk enkel 's nachts, dus de eerste 25 keer is dat grappig maar ik ben het een beetje moe.
Nu: waarom staat de stroom niet op?
Eigenlijk is het steeds wel wat anders. Onze weide en ons huis zijn gescheiden door een beek waar een brugje over loopt. De beek, bermen en brug zijn van de provincie. In eerste instantie had ik dus de stroomdraad ingegraven, aan het brugje kwam hij terug omhoog en hij liep over het brugje waar ik hem terug in heb gegraven om de laatste 5-10 meter tot aan de klok te overbruggen. De klok hangt dus aan de wei, maar steekt in aan het huis.
Nu is die stroomdraad ondertussen op 2 plaatsen doorgesneden door de provincie die de bermen komt maaien, waar ik natuurlijk niks van mag zeggen want het zijn hun bermen waar mijn kabel door loopt.
Heb dan als noodoplossing een verlengkabel gespannen, niet ingegraven en gewoon 'over de beek' gegooid, maar natuurlijk loopt hij alsnog dan dwars over de berm om tot de beek te geraken, zij het maar 2 meter, maar ze hebben het toch voor elkaar gekregen ook die door te snijden tijdens het maaien.
In mijn ogen is de enige oplossing dus een stroomklok op accu maar dat zijn weer een hoop kosten die eigenlijk niet nodig zouden zijn.

Vanaf januari is de wei verkocht maar ik had ze graag in de tussentijd nog wel zo lang mogelijk thuis staan.
- Eerste vraag dus; kan ik zo'n klok op accu ergens huren en is dat zinvol voor 5 maanden?
- Tweede vraag; als iemand nog andere ideëen heeft hoor ik het graag want mijn inspiratie is een beetje op. Geen stroom = geen optie

edit: ik heb natuurlijk al rondgekeken op google maar kan niks anders vinden dan van die grote generators en dat vind ik misschien wat overdreven haha