Kun je een stroomapparaat huren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Granoek

Kun je een stroomapparaat huren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 14:44

Ja dat is dus op dit moment de hoofdvraag omdat ik even niks anders meer weet.

Duke is Houdini 2.0 en zodra hij voelt/hoort/ruikt/ziet dat de stroom niet op staat, breekt hij uit.
Nu komen hier geen auto's en hij doet het eigenlijk enkel 's nachts, dus de eerste 25 keer is dat grappig maar ik ben het een beetje moe.

Nu: waarom staat de stroom niet op?
Eigenlijk is het steeds wel wat anders. Onze weide en ons huis zijn gescheiden door een beek waar een brugje over loopt. De beek, bermen en brug zijn van de provincie. In eerste instantie had ik dus de stroomdraad ingegraven, aan het brugje kwam hij terug omhoog en hij liep over het brugje waar ik hem terug in heb gegraven om de laatste 5-10 meter tot aan de klok te overbruggen. De klok hangt dus aan de wei, maar steekt in aan het huis.

Nu is die stroomdraad ondertussen op 2 plaatsen doorgesneden door de provincie die de bermen komt maaien, waar ik natuurlijk niks van mag zeggen want het zijn hun bermen waar mijn kabel door loopt.
Heb dan als noodoplossing een verlengkabel gespannen, niet ingegraven en gewoon 'over de beek' gegooid, maar natuurlijk loopt hij alsnog dan dwars over de berm om tot de beek te geraken, zij het maar 2 meter, maar ze hebben het toch voor elkaar gekregen ook die door te snijden tijdens het maaien.

In mijn ogen is de enige oplossing dus een stroomklok op accu maar dat zijn weer een hoop kosten die eigenlijk niet nodig zouden zijn. -O-
Vanaf januari is de wei verkocht maar ik had ze graag in de tussentijd nog wel zo lang mogelijk thuis staan.

- Eerste vraag dus; kan ik zo'n klok op accu ergens huren en is dat zinvol voor 5 maanden?
- Tweede vraag; als iemand nog andere ideëen heeft hoor ik het graag want mijn inspiratie is een beetje op. Geen stroom = geen optie :P

edit: ik heb natuurlijk al rondgekeken op google maar kan niks anders vinden dan van die grote generators en dat vind ik misschien wat overdreven haha

Ir111

Re: Kun je een stroomapparaat huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 14:50

Tweedehand op Marktplaats aanschaffen en weer verkopen als je m niet meer nodig hebt? Kun je nooit echt veel geld op verliezen lijkt me. Zelfs als je er 50 euro op achteruitgaat (ik noem maar een dwarsstraat) dan heb je voor die 50 euro wel je nachtrust terug.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 14:52

Hm ja denk dat dat de enige optie gaat zijn, kan nergens iets vinden om te huren. Ik vind dat altijd raar om wat te kopen met het gedacht weer te verkopen haha

Maar zoals je zegt, wat ik er mogelijks aan inlever zou ik ook kwijt zijn aan huur.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 17:03

Ik snap niet hoe een ingegraven kabel doorgesneden kan worden? Waarom kan je de kabel niet overal ingraven, onderlangs de brug leiden, en dan weer verder ingraven?
Wat zonodig erg goed werkt om kabels te beschermen is er een PVC afvoerbuis als mantel omheen doen.
Batterij-apparaten zijn bij lange na niet sterk genoeg om houdini's binnen te houden, dus daarin investeren lijkt me niet echt zinvol...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 20:12

Er zijn zat klokken die zowel op 12V als op netstroom kunnen.

Maar kan je anders die stroomdraad niet juist hoog hangen? Hier in de buurt hangt er ook 1 in de bomen de weg over om 2 koeienweides van stroom te voorzien. Zelfs de vrachtwagens kunnen er makkelijk onderdoor. Wie mag er dus op dat stukje van de gemeente komen?

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 20:51

Ibbel schreef:
Ik snap niet hoe een ingegraven kabel doorgesneden kan worden? Waarom kan je de kabel niet overal ingraven, onderlangs de brug leiden, en dan weer verder ingraven?
Wat zonodig erg goed werkt om kabels te beschermen is er een PVC afvoerbuis als mantel omheen doen.
Batterij-apparaten zijn bij lange na niet sterk genoeg om houdini's binnen te houden, dus daarin investeren lijkt me niet echt zinvol...

Hij kan niet onder de brug door en zelfs dan, het stuk waar hij uit de grond kwam daar is hij doorgesneden. Die pvc buis is wel een goed idee! Daar had ik niet aan gedacht

tamary schreef:
Er zijn zat klokken die zowel op 12V als op netstroom kunnen.

Maar kan je anders die stroomdraad niet juist hoog hangen? Hier in de buurt hangt er ook 1 in de bomen de weg over om 2 koeienweides van stroom te voorzien. Zelfs de vrachtwagens kunnen er makkelijk onderdoor. Wie mag er dus op dat stukje van de gemeente komen?

Dat stuk langs de beek en het gebouw op is enkel voor wandelaars maar aan de andere kant moet een tractor door kunnen rijden met veewagen om naar zijn aanliggende perceel te rijden. Maar de ‘dijk’ van de beek (dus het stuk wat omhoog gaat) groeit vol bramenstruiken en moet dus echt gemaaid want dat neemt het hele dorp over anders :+