Situatieschets;
Onze pony staat op een leuke pensionstal. Dicht bij huis, gezellige sfeer, fijne begeleiding. Zelfs mijn oudste dochter die niet paardrijdt gaat graag mee omdat het zo gezellig is.
Nu zijn we in de gelegenheid om een ander huis te kopen met genoeg ruimte om de pony bij huis te kunnen stallen

Een droom die uitkomt voor ons allemaal.
We zouden er dan sowieso nog een weide/stalmaatje bij kopen en een vriendin van ons komt ook bij ons thuis staan.
Hier dromen we al jaren van, en nu is het ineens heel dichtbij.
Maaarrrr....ik ben bang dat we de gezelligheid van de huidige stal zo gaan missen. Het is er altijd zo fijn en ook altijd wel iemand aanwezig als je hulp nodig hebt of advies. En dat is dan natuurlijk weg.
Wat de pony betreft: die gaat er zeker niet op achteruit. Aan huis zal sowieso meer gelegenheid zijn om haar lekker buiten te laten lopen (paddock, weiland). Op de huidige stal is dat buiten het weideseizoen erg lastig. Er is alleen een buitenbak (wel een hele goede!), weiland en stapmolen. Verder geen paddock oid.
We zijn nu zo dichtbij onze droom maar ineens doemen allerlei rampscenario’s op;
- wat als er iets gebeurd en ik ben alleen?
- niemand stand by voor vragen of hulp
- rijtechnisch alleen hulp op tijden dat de instructeur les komt geven bij ons
Graag jullie objectieve mening