Camera in weide

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yellowbird

Camera in weide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-19 14:27

Helaas heb ik last van ongewenste bezoekers in mijn weide. Twee weken terug en gister avond of vanochtend weer.
De wei ligt afgelegen zonder stroom. Nu ben ik mijn opties aan het overwegen. Een wildcamera of zijn er nog andere opties?
Stroom aanleggen is geen optie.

Nimber

Re: Camera in weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 14:30

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-19 14:47

Dankje nimber, ik ben meer op zoek naar wat de bokker heeft of zou doen ;)

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 14:49

Wildcamera ! Van de Lidl :) Werkt op batterijtjes.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 23:04

Ik heb een weide zonder stroomvoorziening maar met camera-toezicht. Ik heb 2 camera's van het merk Reolink die op batterijen werken. De batterijen werken gemiddeld 1 - 2 weken, afhankelijk van hoe vaak je inlogt en welke instellingen je gebruikt.
De verbinding met de camera komt tot stand met via wifi met een mobiele Wifirouter (Mifi) (die wel elke dag geladen moet worden, ik doe dat doormiddel van meerdere powerbanks die ik thuis oplaad als ik niet bij het land ben en dan weer aan de router koppel als ik bij de pony's kom, en dat is sowieso elke ochtend en elke avond), en een abonnement dat alleen voor wifi is dus niet voor mobiele telefoon gebruik (wifi voor tablet is dat meestal) (kost me 12 euro per maand voor 7GB, en daar zit ik ver onder qua gebruik dus wie weet moet ik dat eens gaan aanpassen)

Je kan met de camera kiezen om gewoon live mee te kijken, of ook opnames te maken. Tevens kan je instellen dat je meldingen krijgt bij beweging. Nou is dat laatste niet heel fijn want in een weiland beweegt van alles, je paarden, maar ook andere dieren die voorbij komen zal de camera een melding doen geven en dat kost je wel meer MB's en de batterijen gaan sneller leeg. Bij ongewenst bezoek zoals jij aangeeft, is dat in het begin misschien wel handig. Of je kiest ervoor op op te nemen (moet er een geheugenkaart in) en dan terug te kijken.

Ik kijk dagelijks meerdere keren even via mijn telefoon op het land. Ik doe niet aan opnames of bewegingsmelder omdat mijn land achter privéterrein ligt wat geen hond vindt als ze niet weten dat ze er staan dus ik verwacht geen ongewenst bezoek, maar ik gebruik het gewoon om zo nu en dan bij mijn pony's te kunnen kijken of alles nog goed gaat tijdens mijn afwezigheid. Ik vind het echt ideaal!

Hoop dat je hier wat aan hebt. De camera's die ik gebruik zijn de Reolink Argus, maar je hebt nu alweer veel hippere en nieuwere types dan de Argus

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 23:09

Wij hebben een simpele bewakingscamera (van de action) in combinatie met een 4g-router/telefoon met 4g, zonnepaneel en een oude accu. Ik kan kijken waar en wanneer ik wil. Je hebt ook 4g-cameras, volgensmij zelfs met ingebouwde accu. Je kunt dit door middel van een prepaid kaartje doen en iedere keer wat internet bijkopen, maar wij hebben een unlimited data abonnement omdat we de camera's altijd hebben draaien en deze ook gebruiken bij de dracht van de merries. Het klinkt heel ingewikkeld, maar is best simpel te installeren!