Onlangs heb ik nu ook paarden aan huis. Voordat de paarden kwamen heeft men papa een pad van 4m rondom de weide afgemaaid omdat het gras erg lang stond en hij dacht dat het zo beter was zodat het niet teveel gras was. Nu zit ik met het probleem dat de paarden liever van het gemaaide pad eten ipv het lange gras. ook in het lange gras mesten ze (ik haal de stronten eruit) Is het beter dat ik nu ook eens het langere gras maai zodat het allemaal gelijk is of zullen de paarden gelijdelijk aan ook wel het lange gras eten?
Wij maaien niet, dat doen de pony’s maar zelf. Als wij vinden dat het gras te kort wordt en ze de lange plukken laten staan, zetten we een draad zodat ze niet meer op het korte gras kunnen. De mest halen wij ook weg.
Het lange gras eten ze op den duur wel van, maar ze vertrappen het meeste. Ik zou het dus wel maaien. Ik doe het meeste met een bosmaaier, zo word het niet erg kort en kan ik het gemaaide gras voeren als ze in de paddock staan.
Niet zo gek dat ze dat doen, kort gras is bezig met groeien, waardoor dit meer voedingsstoffen bevat. Alleen ik denk wel dat als ze het kaal hebben gegeten, dat er op een ander plekje weer genoeg gegroeid is. Misschien inderdaad (deels) afzetten?
Het korte gras afzetten, het korte gras is veel zoeter en sappiger dan het langere wat hardere gras. Ook oppassen met bevangenheid bijv. als ze alleen het korte gras eten.
SparklingApp
Geplaatst: 30-07-19 23:21
Ik zou een deel afzetten en ze dan telkens een strook er bij geven als het op is, zo eten ze ook het lange gras netjes op en hoef je niet de mest uit het lange gras te harken.