Hooinet ervaring

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Glossy227

Hooinet ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-19 12:07

Ik ben opzoek naar een groot en stevig hooinet waar ik voor 12 uur hooi voor 1,5 paard in kwijt kan en wat niet zomaar stuk gaat. Nu kwam ik er een tegen mij Hofman die Volgens hun heel sterk zou zijn maar ik wil graag weten of er hier iemand ervaring met dit hooinet heeft of misschien een tip voor een ander goed stevig hooinet dat niet binnen een week stuk is.

Link naar hooinet waar het om gaat https://www.hofmananimalcare.nl/nl/product/1869/14040/paard/stal-en-weidebenodigdheden/hooiruiven-en-netten/hooinet-duo-100x90cm

Marjo89

Re: Hooiberg ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 12:12

Koop mijn nette bij heunetze.de
Stevig en degelijk. Gaan hier al 4 jaar mee met 3 pony’s. Daarnaast heb ik kleinere netten ook van hun om op te hangen.
Of bij equiculinair. Is Nederlands bedrijf

roekes

Re: Hooinet ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 12:34

Ik gebruik al 3 jaar hetzelfde net voor mijn 4 ponys. Het is een dubbelgeslagen aanhangernet. Past een pakje hooi in. Ik heb het net dubbelgevouwen en de zijkanten met touw dichtgezet. Het net is aan de bovenkant te vullen.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 12:39

Als je een slowfeeder model wil kun je het beste naar de Action gaan en een aanhangernet kopen. Kost 6 of 7 euro.
Elastiek haal je er uit.
Het net vouw je 1x dubbel.
Je vlecht 2 open kanten dicht met touw.
Klikt op de hoeken een paar karabijnhaken oid zodat je het makkelijk ergens aan kunt bevestigen en je bent klaar.

Past voor 12 tot 24 uur ruwvoer in.
En het doet niet onder voor die van paardenmerken, is echt marketing wat je betaalt 9 van de 10 keer.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 12:43

ik heb van die witte platte hooinetten voor in stal aan de zijkant van de stal vast te maken en van boven te vullen. De grote maat bevalt goed echter van de een op de andere dag stuk. Dus hou er een op voorraad
De grootste maat is voldoende voor een dag

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 12:46

De aanhangernetten zit hier snel een gat in en das gevaarlijk ook nog, vind ik niet stevig.
Ik had eerst de gewone hooinetten, die zijn wel stevig, die zijn echt nylon, maar het vullen is een ellende.
Nu heb ik deze, maat large die is nog heel maar ik heb hem nog maar een paar weken dus ik weet niet hoe snel het kapot gaat.

Afbeelding

https://www.agradi.nl/harrys-horse-slow ... rEQAvD_BwE

Eveyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 13:31

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 13:42

Klopt dat aanhangwagen net is echt niet stevig, je kan beter wat meer uit geven.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 13:45

Voor onze arabier die zijn hooi door de stal smeerde, hadden we zo'n slowfeeder net (als op de foto bij die 2 ponnies). Op een gegeven moment ging er ergens een keer een randje los, dat weer gemaakt onder de naaimachine. Verder zijn die netten best stevig en gaan ze best lang mee.

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 17:19

Het aanhanger net van de action is zo stuk.ik heb een extra dik net wat al 3 a 4 jaar mee gaat met 4 ponys die er 365 dagen per jaar uit eten.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 17:49

Ik heb een net bij Epplejeck gekocht. Supersterk.

nayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 18:02

hier blijven de netten van nedlandic het langste bruikbaar

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 18:04

MirandaFuego schreef:
De aanhangernetten zit hier snel een gat in en das gevaarlijk ook nog, vind ik niet stevig.
Ik had eerst de gewone hooinetten, die zijn wel stevig, die zijn echt nylon, maar het vullen is een ellende.
Nu heb ik deze, maat large die is nog heel maar ik heb hem nog maar een paar weken dus ik weet niet hoe snel het kapot gaat.

[ [url=m/BaPTbb.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://www.agradi.nl/harrys-horse-slow ... rEQAvD_BwE

Ik heb deze ook. Had er 4, er is er nog maar 1 redelijk heel. En dat gaat dan om minipaardjes en shetlanders. Ben echt niet tevreden...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 03:18

Echt hooi en pony's die handig zijn met hun lippen geeft de langste levensduur, voordroog geeft plukken die eigenlijk te groot zijn voor de maas en dan gaan er makkelijk dingen stuk. Onbeperkt kunnen eten helpt ook, evenals niet te lekker hooi. Het hangt naast inderdaad de kwaliteit nogal af van je hooi, de maat maas en je pony's.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 04:45

BarbaLala schreef:
Als je een slowfeeder model wil kun je het beste naar de Action gaan en een aanhangernet kopen. Kost 6 of 7 euro.
Elastiek haal je er uit.
Klikt op de hoeken een paar karabijnhaken oid zodat je het makkelijk ergens aan kunt bevestigen en je bent klaar.

En het doet niet onder voor die van paardenmerken, is echt marketing wat je betaalt 9 van de 10 keer.

Ik merk echt wel verschil. Ik heb een net van heunetz.de gekocht. Dat is nu wat kapot aan het gaan maar dat ding heb ik al meer dan 10 jaar hangen. Die hooinetten van de action hebben na een paar maanden al gaten.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 17:56

capopjekop schreef:
BarbaLala schreef:
Elastiek haal je er uit.

Ik merk echt wel verschil. Ik heb een net van heunetz.de gekocht. Dat is nu wat kapot aan het gaan maar dat ding heb ik al meer dan 10 jaar hangen. Die hooinetten van de action hebben na een paar maanden al gaten.

Hier ook. Aanhanger netten zijn hier met een dag kapot.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 10:38

Ligt dan misschien aan het voer en je paarden zoals hierboven genoemd. Ik heb ze al ruim een jaar hangen hier.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 11:23

Ik voer er weidehooi en graszaadhooi mee aan 2 shetten en een welsh. Ze trekken soms flink aan een pluk maar zijn zeker niet overdreven lomp.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 11:38

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 11:51

Ik heb ook al alle soorten geprobeerd. De dunner het koord de minder lang gaan ze mee. En die aanhangernetten hebben maar een koorddikte van 2 a 3 mm, dat trekken de meeste paarden zo kapot. En of het net geknoopt is of geweven. Ik heb gemerkt dat de netten met knopen ook sneller kapot gaan.
Het beste bevalt mij: geweven, de koorddikte van 5 mm met 4,5 maas (zodat het niet te frustie wordt met eten), zoals die van Heunetze.de. Ik heb ze ergens anders besteld, maar is hetzelfde model. Ze hangen hier al zeker 5 jaar als niet langer, en die zijn nog steeds heel.

Ik bestel ze eigenlijk altijd via Ebay :+ https://www.ebay.de/itm/Heunetztasche-2 ... 1903163280

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 16:34

Bij mij op stal hebben een aantal een net van Zeldenrust Haystack en die bevallen heel goed. Ik heb zelf een kleintje met mazen van 3x3. Maar ze hebben allerlei verschillende maten. Het is een investering, maar het is écht kwaliteit.

Bahad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 22:39