wanneer is een paard mooi?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 07:20

haha een aanvullen op orri Akteur is geen oyud type kwpn paard maar een groninger en dat zijn idd de mooiste paarden Schijnheilig

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 09:08

Dat weet ik Nimber, maar 'het oude type' bedoel ik mee de eerste KWPN die toch voorkwamen uit idd groninger/gelder x volbloed....
Lodewijk is ook mijn type *LOL* dat wilde ik er nog bijzetten, (te) rijtypische groningers Lachen maar ik wist niet of dat goed overkwam *LOL*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 09:30

Ik vind het mooiste als de verhoudingen in het exterieur kloppend zijn. Shires vind ik mooi de power die er vanuit gaat. Verder vind ik volbloeds mooi om hun slankheid en de snelheid die ze uitstralen. Arabieren om hun expressie, Barokke paarden om hun kracht die gepaard gaat met elegantie, groningers omdat ze zo mooi rond zijn en krachtig gebouwd, haflingers omdat ze mooi gebouwd zijn en zo'n mooie kleur hebben, fjorden idem, KWPNers om al die eigenschappen hierboven (in de ene manifesteert de ene eigenschap weer meer als de andere), tsja, ik vind gewoon heel veel paarden mooi om verschillende redenen. Ik ga ook niet voor 1 soort ras of stamboek.

Dees

Berichten: 18924
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 10:09

Echt mooi vind ik een paard of pony als íe wat ondeugends uitstraalt... karakter, zelfstandigheid en toch me jouw willen ravotten. Geweldig vind ik dat, dan maakt de rest eigenlijk niet meer uit!

Beauty is in the eye of the beholder......

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 10:14

Ik denk dat we onze eigen paarden allemaal mooi vinden! En zo hoort het ook!

Toen ik vorige week bij mijn vorige paard ging kijken schrok ik me ook dood! Wat LELIJK! Terwijl ik hem echt mooi vond toen ik hem in mijn bezit had....

Ik denk dat ik nu iets objectiever kan beoordelen en vind persoonlijk het type van mijn eigen paard heel mooi, net even iets zwaarder en kolossaler als doorsnee.
Maar als ik een chique bloed paardje zie kan ik daar ook van genieten.

LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 10:16

Ik hou van stevig gebouwde paarden.
De kleur zegt me niet zo veel, als ze maar een sprekend koppie hebben, mooi geproportioneerd zijn.

Compacte paardjes dus!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 10:20

Ik hou een beetje van een brede bouw, niet zo ielig. Verder vindt ik een klein hoofdje toch wel erg aandoenlijk. Tsja, voor elk paard valt weer wat te zeggen.

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 11:10

Als kleur schimmel, zwart of donkerbruin. Met een elegant hoofd en een bespierde nek. Het mag ook een groot paard zijn, minimum 1m65.
Liefst niet te smal, maar ook niet te breed, liever een tussenmaat.
Volle manen en staart en witte voetjes, de hoeveelheid maakt niet uit. Wat ik wel apart vind, is twee witte voetjes en dan gekruist tegenover elkaar, zoals mijn paard heeft.
Eigenlijk is dit ongeveer de beschrijving van mijn eigen paard, maar bij gebrek aan een foto, plaats ik hier even foto's van een paard dat daarna het meest aan mijn ideaalbeeld voldoet

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn ideaal paard is dus een combinatie van deze drie.

PS: wat betreft mijn eigen paard, zij lijkt het meest op Levant van Sjuimpje

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 11:13

Nog eventjes toevoegen:
Wat ik errug lelijk vind is een wat klassiek / recht kruis!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 11:19

Die paarden die Dorien geplaatst heeft.. wow.. Kwijl dat zijn dus echt mijn type paarden.
Deze vind ik ook een beauty hoor. Al kloppen de verhoudingen misschien niet helemaal en zitten er wat foutjes bij, toch vind ik hem een knapperd! Lovers

[img]../upload/32/robin_buiten.jpg[/img]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 12:04

Het paard moet lekker fris en wakker uit z'n koppie kijken, stevig zijn (maar niet lomp) en een lekkere kont hebben. Paarden zonder mooi ontwikkelde achterhand vind ik niet mooi.
Oh ja, en absoluut geen hertehalsjes!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 12:22

Wow dat eerste paard van Dorien s plaatjes!!!
Dat vind ik echt een bloedmooi paard zeg!! Kwijl
Dat vind ik ook t mooist qua bouw.

Ik vind dikke nekken altijd super,ook mooie gespierde billen vind ik belangrijk, verder geen lange ruggen en korte benen.
Hoofden moeten bij t lijf passen, en verder geen te dikke of te dunnen buiken,mooi slank en gespierd lijf dus, daar hou ik van.
O ja ze moeten ook niet te klein zijn, en de benen lAng graag! Haha!

o ja platvoeten vind ik ook zo vreselijk, net als bijvoorbeeld zo n vlassig dun staartje.
Enne lange voorplukken vind ik ook t mooiste... Lachen

Kitty

Berichten: 7701
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 12:53

Ik zie graag grote, sjieke paarden. Niet te stevig, edel koppie erop, rond kontje...
Ach ja, een beetje als Muzefee.

Letsdunit

Berichten: 7792
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 16:46

Ik denk dat het hetzelfde is als bij mannen, iedereen valt op andere uiterlijke kenmerken. Gelukkig maar want anders zouden we allemaal eentje moeten klonen en was er niks meer aan.

Joyce

Berichten: 6373
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 18:23

Ik vind paarden mooi als ze lieve, sprekende, eerlijke ogen hebben, een lekker klein koppie met kleine oortjes. Mooie volle staart, lange manen, en een lekker kondje Lachen Verder heb ik niet echt iets dat ik zeg ''dit vind ik nou echt mooi'' of dit vind ik nou echt lelijk. Ik moet een paard zien voor ik kan zeggen dat ik hem mooi vind.

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 18:50

Tja wat is mooi, op de Texel stond een leuke pony van ongeveer 150 of 160. Zo breed dat kan je je niet voorstellen maar wel mooi.
Rank is ook mooi, kleur geven een paard persoonlijkheid al moet je er bij de koop niet teveel op letten want de kleur bepaalt niet het paard.
Kim

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 18:59

HIer wil ik op reageren. Een paard mooi? de een houd van wat bredere types, en de ander van wat smallere types.
Maar ik heb een hekel aan mensen die zeggen: wat een lelijk ding heb jij! Ik vind elk paard met een goed karakter mooi

Maar als ik eerlijk moet wezen mijn droompaard, tja, da's denk ik wel een echt kwpn er. liefst een bruine Lachen

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 19:16

Citaat:
Op 2001-09-20 18:59, schreef kimmy:
Maar ik heb een hekel aan mensen die zeggen: wat een lelijk ding heb jij! Ik vind elk paard met een goed karakter mooi


Daar ben ik het helemaal mee eens.. sorry is wel een beetje offtopic maar mensen bij mij op stal vonden mijn pony niet echt mooi en die van hun wel! (vond hem toch lelijker dan die van mij maargoed..) maar die van mij heeft een super karakter! (vraag maar aan Ikke Party!! ) en die van hun valt je aan als je de stal in komt, de wei in komt e.d. ze kunnen hem zelfs niet los poetsen in de stal. Nee hij moet altijd heel strak worden vastgezet anders valt ie aan!

Mer1980

Berichten: 18880
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 19:51

Citaat:
Op 2001-09-19 20:39, schreef Anna-Jelly:
Ik vind een zwart paard met zo'n koper-bruin snuitje en dan een mooie ronde kol en geen aftekeningen op de been SUPER mooi.

Verder: een mooi sierlijk hoofdje met kleine oortjes, droge hoge benen, lekker kontje, en een mooie nek die niet al te dun is.

-Maaike-

PS: wie heeft daar een foto van Haha!

[edit]
tekst aangevuld [/edit]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Anna-Jelly op 2001-09-19 21:22 ]</font>


Zoals dit

[img]../upload/121/Paard_met_Merilyn.jpg[/img]

Kijk mijn profiel voor meer info

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 20:31

Ik hou van hoogbenige paarden, die hoog in het bloed staan en een klein, kort koppie hebben met een brede kaak. Niet super iel qua postuur maar mooi rond. Droog op de benen en een mooie ronde kont.

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 20:33

Ik val qua uiterlijk (daar ging deze topic uiteindelijk over) op paarden zoals de mijne;

Afbeelding

bruin, met zwarte manen en staart. Ik weet niet waarom maar daar ben ik altijd op gevallen (ook wat de mannen betreft, halfbloedje met zwart haar hi hi). Dat neemt niet weg dat ik alle andere paardjes niet mooi vind. Verder vind ik een paard mooi als hij/zij zelf weet dat ie mooi is. En als ze dat nog niet zijn dan maak ik ze er onbewust van bewust dat ze dat wel zijn (snappie een beetje Verward ) Wat ik zoek in een karakter van een paard is dat ze nieuwsgierig zijn, zich zelf graag laten zien (beetje kapsones houding dus), eerlijk, and last but not least............aantrekkingskracht. Een paard moet zeker aantrekkingskracht hebben. Al is een paard niet het mooiste paardje van de wereld maar wel zeker aantrekkingskracht heeft vind ik hem/haar supermooi.



_________________
Iedereen moet ergens in geloven, ik geloof dat ik wat te drinken neem.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Pregini op 2001-09-20 20:34 ]</font>

angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 21:04

MIJN ALLES OMVATTENDE MAATJE!!!!!!!
[img]../upload/590/foto_pp(hoofd_1).jpg[/img]
[img]../upload/590/pp_in_wei_(grasspriet).jpg[/img]
[img]../upload/590/peterpan_en_ik.jpg[/img]
[img]../upload/590/na_aantal_maanden_rijden!.jpg[/img][img]../upload/590/kussie_van_pp_in_dirksland.jpg[/img] doeg!!!!

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 23:15

Ik houd wel van klein harig en rond Haha! . Typje Yslander en Shet. Ik heb eens voorop een Penny mijn droompony gezien: donkerbruin van kleur en de perfecte combinatie van sierlijke bouw, toch rond ruggetje en kont (voor zonder zadel rijden) en ook niet te klein. Dit was waarschijnlijk een Yslander. Haflingers vind ik ook wel mooi alleen lang niet allemaal en Fjorden net zo. Bij de Hafjes hou ik vooral van dikke witte manen en staart. Liefst met golfjes Kwijl en ook de kleur moet precies goed wezen ( niet te donker) en GEEN BREDE BLES! Het moet dan ook absoluut geen typje mini-Belg zijn mar ook weer niet a la New Forest ( het komt nogal precies Haha! ) Bij Fjorden vind ik een beetje rond wel mooi maar GEEN korte dikke nek. De verhoudingen moeten wel kloppen. De kleur moet ook niet te donker zijnmaar de voorpluk weer wel Dromen .

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 23:18

Uhm, mijn droompaardje is bruin, lange manen, dikke volle staart en loopt alsof hij (ja moet een hij zijn Tong uitsteken) zweeft...
Like Pinky? Yup! Lachen
Hihi liefst welsh A, blijven het mooist. Niet alleen qua uiterlijk maar ook qua bewegen.
Lopen sierlijk, tillen de benen hoog op, hooffie hoog en trots, en om dan maar niet te beginnen over de oortjes zo ver naar voren en die vurige ogen...
Yup, Pinky is het helemaal Lachen Lovers Lovers Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 08:46

Ik zie graag paarden die hoog in het bloed staan en goed in proportie gebouwd zijn. Een paard moet voor mij een sprekend hoofd hebben.
Ik vind dat hengsten vaak extra uitdrukkig hebben, ze hebben meer front zijn een tikje zwaarder bespierd en kijken lekker brutaal uit hun ogen. Vooral zo'n brutaal koppie, daar smelt ik voor Lovers