Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hayka schreef:Wat ik zeer belangrijk vind is wat jè aanbiedt aan de dieren, dus wat mogen zij verwachten, welke opties tot buiten zetten, hoeveel ruwvoer? Mogelijkheid tot stro ipv vlas. Ik heb op heel veel pensionstallen en tevens aan huis gestaan en overal is er iets! Ook thuis is het niet perfect! Ik heb op luxe, dure stallen gestaan en bij ouderwetse stallen.
De redenen waarom bij mij de beslissing en noodzaak kwam om te verhuizen was altijd hetzelfde
- te weinig hooi, goed ruwvoer
- te weinig buiten, ik vertrouwde niet dat ze buiten kwamen op tijden dat ik wilde, had afgesproken
- buiten gebben ze ook drinken en ruwvoer nodig!
- te weinig bodembedekking
- slechte bodem om op te trainen.
- trainers, hoefsmid, dierenarts moet vrije keuze zijn en deze mogen komen op het terrein.
- in het begin is het vaak fantastisch en later verandert er veel, vaak door de kosten en werk wat het met zich meebrengt. Bezuinig nie constant en bedenk van tevoren wat je wilt verdienen, ik betaalde altijd graag meer , als mijn dieren maar goed verzorgt worden!
Wat ik ook vervelend vond dat sommige staleigenaren het denkt altijd beter weten en het valt wel mee.... Zoveel hebben ze niet nodig....het is net op.....
Ik ken beide kanten, besef heel goed hoeveel er van je gevraagd wordt, maar ben eerlijk en behandel iedereen gelijk, bij ongelijkheid of inconsequent zijn krijg je roddels en gevoel van oneerlijk behandelt worden!
Succes! Leuke uitdaging, waar ga je je vestigen?
capopjekop schreef:Maar in de zomer is het ook fijn als ze kunnen schuilen voor de zon of prikbeesten