Track aanmaken met paddockroosters

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vlinder2009

Track aanmaken met paddockroosters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-19 10:53

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar tips oer het maken van een track met paddockroosters.
Veel ruimte heb ik niet, momenteel heb ik een weitje rond een mestsilo van 20 m doorsnede die ik wil opofferen om er ook 's winters gebruik van te maken, een ieniemienie Paddock Paradise zeg maar. Helemaal er rondom lukt helaas niet, maar ik wil een begin maken van een pad van 50 meter. Ik zit op klei, dus er zal best een laag zand onder moeten.

De vragen waar ik mee zit:
- Kun je een ronding maken in een pad van paddockroosters, zodat het de lijn van de silo volgt?
- Waar kun je het beste mee opvullen? Kan dat ook met grind of grond ipv zand?
- Als mijn pad 2,5 m breed wordt, kan ik dan een pad van 1 meter brede paddockroosters maken of wordt het dan nog een modderpoel omdat het er naast niet verhard is? Zou namelijk wel een hoop kosten schelen.

Tips, ervaringen en vooral foto's zijn welkom!

Taar_tje

Re: Track aanmaken met paddockroosters

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 12:50

Ik heb een track in het weiland gemaakt, totaal ca 180 m2 met paddockroosters. De paden zijn 3 m breed (op 1 stuk 5 m, om inderdaad blubber ernaast te voorkomen). Zie [VSW] Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!. Op de blz. erna staat een plattegrondje. Ze hebben in de winter een inloopstal met zandpaddock van 8 bij 10 meter, en nog een pad door de wei, zodat ze rond kunnen lopen. En nooit blubber. Ik zit op veen. Voor kleigrond raden ze aan om een deel af te graven, puin te storten, en dan zand met de roosters daarop, en afvullen met zand/grond. Je kan informatie opvragen bij Bos Rubber, die hebben goede roosters en adviseren hoe je de aanleg het beste kan doen. PB maar voor meer vragen, je mag ook komen kijken.