tengeltje11 schreef:voor alle duidelijkheid heeft er geen sint iets te maken met het kruid,het heet gewoon jakobskruiskruid,al de andere benamingen zijn andere planten.
Idd er zijn planten die sint jacobskruid heten, en ook uit diezelfde giftige (al is het minder dan) familie komen. Maar dat is toch echt een ander plantje dan het Jacobs Kruis Kruid. Net als het boerenwormkruid. Ook familie van, maar ziet er net even anders uit.
Verwijderen evt met Ragfork.
d4rkhorse schreef:dankjewel allemaal! een rag fork lijkt idd echt handig! weet er iemand waar ik dit kan kopen of een betrouwbare website? en maakt dit geen putten in je weide als je dat gebruikt?
De Ragfork kan je bij de Welkoop kopen. En Agradi heeft em ook op de site staan. (toevallig nog afgelopen week voor iemand opgezocht).
En het ligt een beetje aan je grond, maar over het algemeen trekt je niet snel putten in je land. Het kan een keer voorkomen, maar dan heb je ook een beste JJK in je ragfork hangen
De ragfork laat de grasmat goed heel.
Ik heb 2 weken geleden me uitgeleefd op de wei van mijn baas
Ik heb thuis nergens geen JJK meer staan, maar hij had de wei bijna vol. Hele droge harde grasmat, waar jarenlang al paarden op lopen en stukken heel kort gras. Op zo uit mijn hoofd 2 of 3 planten, die ook echt aardig groot waren, nergens echt gaten getrokken. De fork maakt de bodem wat los waardoor je de JJK er dan zo uit kan trekken.