Stalling & grootte pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lunapower

Stalling & grootte pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-19 11:07

Hai bokkers,

Ik mag misschien een eigen pony van mijn ouders, maar dan moet ik wel een aantal dingen goed bekijken. Ik vraag hier ook jullie menig hierbij.

1. Grootte pony;
Ik ben al een paar maand helemaal verliefd op een pony genaamd Carlito. Op stal word hij gewoon Cupido/Cup genoemd. Als ik een eigen pony van mijn ouders zou mogen zou dit een e-pony zijn en Cup is dit net niet, hij komt 1 cm te kort. Wel is hij nog maar vier en zal dus groeien. Vinden jullie dat dit kan? Ik ben zelf niet heel zwaar en middelmatig van lengte. Ik ben 13. Ik heb al wel veel ervaring met jonge pony's, ik heb ook met Cup gewerkt.

2. Stalling.
Ik heb dan ook stalling nodig. Ik had al een stalling in gedachten, wat vinden jullie van deze stalling.

Groepsstallen van 5-8 paarden, passen makkelijk ik het hok.
Potstal
Binnenbak(Met 9 palen in de bak voor het dak)
Buitenbak
Heel groot weiland waar ze van 9 uur 's ochtends tot 5 uur s' avonds staan.
Wordt geen biks gevoerd
Voldoende springmatariaal, wel ijzeren staanders en houten balken.

Vinden jullie dat dit kan?

Azmay

Re: Stalling & grootte pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 11:09

Waarom zou het een E pony moeten zijn?
Die cm zou het niet echt meer uit maken, is hij een beetje breed of smal?

Stal klinkt ok als de kudde stabiel is en goed met elkaar om kan.

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 11:11

Hoe lang en zwaar ben je precies? Je bent nog jong, dus je zult nog groeien. Wel leuk als je dan een tijdje met je pony toe kan.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 11:40

Precies wat Britt zegt. Ik (28 jaar, dus onderhand wel uitgegroeid) rij nog steeds met gemak op D-pony's en heel af en toe op onze stevige, grote C-pony (1,37). Verder zie ik niet in wat die ene cm uitmaakt.

De stalling die je in gedachten hebt klinkt goed. Wat bedoel je precies met palen in de bak? Staan die middenin het rijgedeelte? Persoonlijk zou ik het lastig vinden om daar altijd omheen te moeten, maar dat zeg ik met mijn eigen paard in gedachten die in het begin nog niet zo bestuurbaar was.
Ijzeren staanders en houten balken zijn de standaard, is dus niks mis mee. Wat ik me vooral afvraag is of dit binnen jouw (ouders hun) budget valt en hoeveel je dan overhoudt voor hoefsmid/dierenarts/andere noodgevallen.