Bouw schuur/stallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LadyDaily

Bouw schuur/stallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-19 10:01

Hallo Allemaal,

Misschien hoort het hier niet maar ik weet niet zo goed waar ik het anders moet plaatsen.
Ik hoop dat er een handige harrie tussen zit :D
Wij zijn namelijk een schuur/stallen aan het bouwen van zeecontainers.
Nu zijn de zeecontainers al geplaatst maar moet er een dak op.

De zeecontainers zijn niet even hoog.
Graag zou ik op de zeecontainers een soort zoldertje willen voor enkele pakjes hooi.

De zeecontainers zijn 606 lang en elk 244 cm breed.
De tussenruimte tussen de containers is 450 cm breed en ook 606 cm lang.

Iemand enig idee hoe we hier het beste een dak op kunnen plaatsen?

Foto van de huidige situatie:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door LadyDaily op 17-07-19 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

nessinator

Re: Bouw schuur/stallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 10:28

Bedoel je niet meter (ipv cm)?

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 10:51

Iemand hier in de buurt heeft ook de ruimte tussen de containers overspannen. Die had een frame op de containers gemaakt en daar een zadeldak (ik geloof met shingles of golfplaten) overheen.

Wat ik persoonlijk zou doen:
De containers niet gebruiken als stal, maar juist de tussenruimte als (schuil)stal. Ik weet niet hoe groot je paarden zijn, maar een container is m.i. al gauw te smal. Daarnaast is het klimaat in zo'n container vaak niet optimaal. Je zou dan juist je containers kunnen gebruiken voor de opslag. Hooi kun je eventueel dan nog onder het dak plaatsen.

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-19 11:27

_Roxanne schreef:
Iemand hier in de buurt heeft ook de ruimte tussen de containers overspannen. Die had een frame op de containers gemaakt en daar een zadeldak (ik geloof met shingles of golfplaten) overheen.

De containers niet gebruiken als stal, maar juist de tussenruimte als (schuil)stal. Ik weet niet hoe groot je paarden zijn, maar een container is m.i. al gauw te smal. Daarnaast is het klimaat in zo'n container vaak niet optimaal. Je zou dan juist je containers kunnen gebruiken voor de opslag. Hooi kun je eventueel dan nog onder het dak plaatsen.

Heb je daar ook een foto van? Ben erg benieuwd.

Ja, Dat is ook wat wij willen doen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 11:49

Zijn de containers van boven open dan?
Ik zou ook eerder een dak tussen de containers plaatsen, en de containers voor al je opslag gebruiken: hooi, bodembedekking, voer, kruiwagens, tuig etc.
Kun je ertussen niet zulke stallen plaatsen:
https://www.nedlandic.nl/108-schuilhokken

Joe hoeft dan in principe alleen je dak erop te zetten als het toch tussen de containers komt, omdat 3 kanten al dicht zijn. :j

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-19 11:54

Kaitlyn schreef:
Ik zou ook eerder een dak tussen de containers plaatsen, en de containers voor al je opslag gebruiken: hooi, bodembedekking, voer, kruiwagens, tuig etc.

Joe hoeft dan in principe alleen je dak erop te zetten als het toch tussen de containers komt, omdat 3 kanten al dicht zijn. :j

De containers zijn van boven dicht. Maar om extra ruimte te creëren dacht ik om er een zoldertje op te maken.

Ik wil dat het uiteindelijk uitziet als één geheel en niet bij elkaar geraapt zooitje zoals nu. De containers wil ik ook bekleden met zwart rabat profielplaten.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 12:37

Kaitlyn schreef:

Zou de containers zelf niet als opslag voor stro en hooi gebruiken. Bij vochtige weersomstandigheden (Wat vrij vaak voorkomt in NL) heb je een lading condens aan de binnenkant van het dak van de containers. Niet erg bevorderlijk voor hooi en stro.

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-19 13:00

wendely schreef:
Kaitlyn schreef:

Zou de containers zelf niet als opslag voor stro en hooi gebruiken. Bij vochtige weersomstandigheden (Wat vrij vaak voorkomt in NL) heb je een lading condens aan de binnenkant van het dak van de containers. Niet erg bevorderlijk voor hooi en stro.

Hooi hebben wij in midi balen. Daarnaast worden de container geïsoleerd.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:53

wendely schreef:
Kaitlyn schreef:

Wanneer de container aan de binnenkant wordt afgewerkt zul je dat niet hebben.

@TS, misschein een optie om (als je toch de containers gaat bekleden met rabat) dan met een constructie van bijvoorbeeld hardhouten palen, daar een dak op te kunnen leggen. Eventueel de containers nog wat verder uit elkaar zetten zodat je meer stallen kunt maken?

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 14:36

LadyDaily schreef:
_Roxanne schreef:

Heb je daar ook een foto van? Ben erg benieuwd.

Ja, Dat is ook wat wij willen doen.

Foto heb ik niet. Het is dit idee, maar dan van hout. En dan over de breedte van de containers hee: https://www.kroftman.com/nl_NL/p/contai ... gJ1x_D_BwE

Containers afwerken met hout is daar ook gedaan, je herkende het eigenlijk niet meer als containers.

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-19 22:24

Nog even een vraagje.
Zouden jullie het dak aflaten lopen naar het vooraanzicht (lange zijde 10 meter) of zijaanzicht (korte zijde 6 meter/zij kant containers)?

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 22:30

Als je zonder dakgoot werkt, dan zeker naar de zijkant, want anders moeten de paarden onder een regendouche als ze willen gaan schuilen. Hier een longeertent annex schuilhok, en noodgedwongen een gootje moeten plaatsen aan de ingang.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 22:51

Ik ben eigenlijk vooral benieuwd waar in Nederland dit soort bouwwerken vergunningsvrij mogen worden neergezet, of anders, hoe de benodigde vergunning is verkregen zonder dat er een concreet idee is van wat er gebouwd gaat worden?

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 08:52

oomens schreef:
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd waar in Nederland dit soort bouwwerken vergunningsvrij mogen worden neergezet, of anders, hoe de benodigde vergunning is verkregen zonder dat er een concreet idee is van wat er gebouwd gaat worden?

Bestaande bouw wordt opgeknapt.
Voorheen zaten er lucht koepels op.

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 08:52

hwn schreef:
Als je zonder dakgoot werkt, dan zeker naar de zijkant, want anders moeten de paarden onder een regendouche als ze willen gaan schuilen. Hier een longeertent annex schuilhok, en noodgedwongen een gootje moeten plaatsen aan de ingang.

Er wordt met dakgoot gewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 11:21

Het best maak je een constructie van houten of licht-metalen dakspanten.
Als je de basis van het dak iets laat oversteken buiten de zijkanten van de containers zul je ook een goede afwatering hebben die niet direct tegen de containerwand aan zal slaan.
https://www.bing.com/images/search?q=da ... 3EA271CD57