Graasmasker voor gevoelige huid?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

J_emma

Graasmasker voor gevoelige huid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-19 18:31

Onze pony's staan aan huis, en we hebben de beschikking over een lekker ruime wei. Drie van de vier doen het prima op overdag gras en 's nachts paddock met hooi, 1 dame krijgt een kneiterharde manenkam bij teveel gras. Graasmasker geprobeerd zodat ze gezellig met de rest mee kan en op zich gaat dat prima wat betreft eten, drinken, contact met de andere pony's, etc.
Dus het leek een prima oplossing. Helaas heeft ze een zeer gevoelige huid met dunne vacht. Heeft snel singelplekken, schuurplekken van dekens etc.. Dus je raadt het al; na twee uurtjes graasmasker heeft ze kale gevoelige plekken en wondjes. En dan ook op meerdere plekken; onderkant onderlip, onderkant kaak, zijkant hoofd (want teveel druk op het halsterdeel)..
De maat is op zich goed, maar er is naar minimale wrijving voor nodig om dit soort plekken te krijgen.
Mijn vraag is daarom: wie weet er een geschikt graasmasker voor een dergelijk paard? Lichtgewicht, luchtig, geen synthetische zweet-materialen..Ik hoor het graag!

Elfie

Re: Graasmasker voor gevoelige huid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:07

Een vriendin heeft me onlangs deze link doorgemaild. Mijn Arabier heeft ook een heel gevoelig huidje en snel schuurplekken van oa graasmasker. Hij staat daarom nu zonder maar ook dikke manenkam. Die uit de link heb ik zelf nog niet getest maar ziet er wel goed uit vind ik. Alleen krijgt mijn paard ook plekjes van het halster...

https://thinlineglobal.eu/shop/general- ... ing-muzzle

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:18

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-19 19:39

Elfie schreef:
Een vriendin heeft me onlangs deze link doorgemaild. Mijn Arabier heeft ook een heel gevoelig huidje en snel schuurplekken van oa graasmasker. Hij staat daarom nu zonder maar ook dikke manenkam. Die uit de link heb ik zelf nog niet getest maar ziet er wel goed uit vind ik. Alleen krijgt mijn paard ook plekjes van het halster...

https://thinlineglobal.eu/shop/general- ... ing-muzzle

Dank je wel voor de tip! De mijne krijgt inderdaad ook plekken van het halster. Vind deze er wel lekker licht uitzien,maar vraag me af hoe zacht het materiaal is..

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-19 19:41

genja schreef:
Kijk even hier die hebben allerlei oplossingen
https://www.paardeerlijk.nl/

Ik heb inderdaad naar de EasyGrazer gekeken op hun site, maar twijfel vanwege het neopreen. Op een singel van neopreen reageert ze namelijk heel slecht.
Vind de optie van een extra bontje meebestellen wel fijn!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:43

Ik heb bij paardeerlijk goed advies gekregen.
Mijn pony had na 1 nacht halster haar hele kin open.
Of het nu beter gaat is nog afwachten want het gras is kort op haar land nu.
Maar ze hebben iig uitgebreid meegedacht

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:44

J_emma schreef:
genja schreef:
Kijk even hier die hebben allerlei oplossingen
https://www.paardeerlijk.nl/

Ik heb inderdaad naar de EasyGrazer gekeken op hun site, maar twijfel vanwege het neopreen. Op een singel van neopreen reageert ze namelijk heel slecht.
Vind de optie van een extra bontje meebestellen wel fijn!

Heb gehoord dat ze ook fijn met je meedenken en adviseren dus misschien gewoon mail sturen met je probleem en kijken wat hun adviseren. Wie weet hebben de test exemplaren .

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 20:03

Ik heb voor mijn haflinger een easygrazer. Ik ben er heel blij mee, maar ze kreeg er ook wel plekjes van. Niet binnen een paar uur, ze had hem bij mij 22/7 om. Maar wel wat kale plekjes op de neus en onder de kin, maar geen open geschuurde plekken ofzo.

Ze loopt nu zonder maar ik deed elke paar dagen de bescherming wisselen. Dus dan 1 of 2 dagen alle bescherming( die blauwe hoes dingen ) eraf, dan 2 dagen bontjes ( ik heb gewoon een neusriembontje door 2 geknipt), dan 2 dagen de normale blauwe hoesjes erom heen. Dat werkte heel goed, alles had al snel weer haar en geen nieuwe plekjes daarna bijgekomen.

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 20:21

Voor mijn pony heb ik een setje bontjes gehaald, werkt prima met een beetje creatief eromheen maken ;)

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-19 20:33

Fijn om te horen, de positieve ervaringen met paardeerlijk en de easygrazer! Ik ga morgen even contact met ze opnemen :)

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-19 00:13

Update voor wie ook op zoek is: van de Easygrazer kreeg ze 'maar' op twee plekken wondjes en dan alleen door het halsterdeel, niet door de korf zelf. Een hele verbetering dus vergeleken met andere maskers. En op die plekken viel er ook wat aan te doen: heb het hele halsterdeel voorzien van zachte bonthoesjes en nu lijkt het goed te gaan :)