Houten of kunstof buitenstallen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kojack

Houten of kunstof buitenstallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 11:11

He hoi,

Ik ben me momenteel aan het oriënteren in buitenstallen. Ik heb een aantal offertes gekregen en de prijzen vallen me iets tegen.

Nou ben ik benieuwd naar de ervaring van andere mensen. Zijn er hier mensen die buitenstallen hebben en hun ervaring willen delen?

Duhelo

Re: Houten of kunstof buitenstallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 11:14

Als het budgettair past zou ik zeker voor kunststof gaan. Daar komt simpelweg niks aan, ook niet na 10 of 20 of 30 jaar (in normale omstandigheden uiteraard, als je er met je tractor tegen rijdt is dat iets anders :D ).
Als je kiest voor hout zou ik eerder voor zelfbouw kiezen (ook geen bouwpakket), die dingen worden vaak toch in een bouwpakket geleverd en een opbouw van een simpele stal is echt zo moeilijk niet, maar kan je heel veel geld schelen.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 11:21

Duhelo schreef:
Als het budgettair past zou ik zeker voor kunststof gaan. Daar komt simpelweg niks aan, ook niet na 10 of 20 of 30 jaar (in normale omstandigheden uiteraard, als je er met je tractor tegen rijdt is dat iets anders :D ).
Als je kiest voor hout zou ik eerder voor zelfbouw kiezen (ook geen bouwpakket), die dingen worden vaak toch in een bouwpakket geleverd en een opbouw van een simpele stal is echt zo moeilijk niet, maar kan je heel veel geld schelen.

Ik zat ook te denken aan kunstof omdat dat normaal gesproken gewoon goed blijft. Ieder jaar de hogedruk er doorheen en klaar :)

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 13:15

Wij gaan ook een nieuwe buitenstal bouwen en ik denk dat we voor een houten stal gaan. Ik vind dat mooier in de ruimte en ook mooier bij de rest van de gebouwen. Douglas blijft mooi. Ik vind dit een erg mooie (en betaalbare) stal, met 4 boxen en een opslag voor iets meer dan 10.000 euro geplaatst:
Afbeelding
bron https://www.horsestables.nl/showroom-pa ... et-schuur/

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 13:19

Ik heb kunststof en heel tevreden van :)
Afbeelding
Afbeelding

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 14:20

LaDonna75 schreef:
Wij gaan ook een nieuwe buitenstal bouwen en ik denk dat we voor een houten stal gaan. Ik vind dat mooier in de ruimte en ook mooier bij de rest van de gebouwen. Douglas blijft mooi. Ik vind dit een erg mooie (en betaalbare) stal, met 4 boxen en een opslag voor iets meer dan 10.000 euro geplaatst:
[ [url=m/V5IFIa.jpg]Afbeelding[/url] ]
bron https://www.horsestables.nl/showroom-pa ... et-schuur/

Hier heb ik vandaag een offerte van gekregen. Erg mooi alleen ik zit een beetje met het onderhoud van het hout.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 14:20

Laurievc schreef:
Ik heb kunststof en heel tevreden van :)
[ [url=m/pV66JD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TS302l.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super mooi! Deze heb ik ook voorbij zien komen. Hier hebben we de ruimte niet voor en vond ze vrij prijzig in de opstelling die ik wilde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 14:47

Wij hebben kuntstof en ik zou niet meer anders willen, 1 keer werk aan met het plaatsen (heb je met hout ook) en daarna nooit meer naar omkijken! Hooguit even de hogedrukspuit erop, maar niets met schuren/ lakken/ rotten e.d. meer te maken. Staat nu 12 jaar en dat is er niet aan te zien! Zeker de investering waard als je het mij vraagt! +:)+

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 22:35

Ik heb ook lang getwijfeld tussen hout en kunststof. Iemand hier in de buurt had stallen staan van Horsestables van 5 jaar oud. Moesten nu al flink aan het opknappen, ondanks dat ze het jaarlijks in de verf zetten. De onderkant waar de regen tegenaan spettert was al helemaal verrot.

Wij hebben gekozen voor 3 stallen (en later een hooivak) van Bedaf. Staan nu ruim 2 1/2 jaar en nog super tevreden. Al flinke stormen overleefd! Ben er heel blij mee, nog totaal geen onderhoud aan gehad.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 23:12

Ik had laatst een zelfde topic en ben uiteindelijk ondanks de prijs voor kunstof gegaan. Ik vond toevallig ook nog een 2e handse en ben blij dat ik niet voor hout ben gegaan

powerhorse2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 23:21

Hout blijft onderhoud vragen door de weers omstandigheden en blijf je werk aan houden
kunststof vraagt minder onderhoud dan alleen schoonmaken

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-19 08:32

Lynn_Nikita schreef:
Ik had laatst een zelfde topic en ben uiteindelijk ondanks de prijs voor kunstof gegaan. Ik vond toevallig ook nog een 2e handse en ben blij dat ik niet voor hout ben gegaan

Dan heb je wel echt mega mazzel gehad. Ik ben nog geen tweedehands buiten stallen tegen gekomen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 09:07

Ik ook niet, of net zo duur dan de nieuwprijs. maar met een verbouwing die aan alle kanten tegenvalt was dat een mooie meevaller, alleen een bruine geworden ipv zwart wat ik graag wilde maar voor die prijs neem ik dat graag voor lief. Ik heb alleen een ander dak erop gelegd, met dakpan profielplaten
Mijn man begreep ook niet dat ik meteen die dag in de auto wilde springen om 2 uur te rijden om die stal op te halen, maar die kans liet ik niet aan mij voorbij gaan

Bedaf was voor mij een kanshebber qua prijzen en Molenzichtvlierden.nl
zonder dak, dat wilde ik zelf maken om kosten te besparen, dan zou ik net zo duur uit zijn als met out maar wel de voordelen van kunststof

Offerte:
4 dichte wanden 300x220 komen samen op 1524 euro
1 tussenwand met spijlen 300x220 komt op 305 euro
2 dichte fronten met dubbele draaideuren komen samen op 1102 euro
Alles gevuld met zwarte (heel donker grijs) massieve kunststof planken.

Totaalprijs exclusief 21% BTW bedraagt € 2931

BTW bedraagt € 615,50

Totaal inclusief BTW bedraagt € 3546,50

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 15:39

Ik heb net een offerte van Bedaf, dezelfde opstelling als hierboven (4 stallen en een opslagruimte). De kosten vielen me wel tegen, bijna 20.000 euro en dan moet ik hem nog zelf plaatsen. Hout is half zo duur en geplaatst. Ik denk dat wij voor hout gaan.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 16:27

horsestables heeft hier donderdag een stal geplaatst. bij 16 betonplexplaten aan de binnenkant van de boxen liet de coating al los en bobbelde. Men wilde 10 platen vervangen en de rest niet. Daar ben ik niet mee akkoord gegaan en men heeft vrijdag de stal weer afgebroken. Ik zit nu met de winter in zicht zonder stal

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 16:34

Blij dat ik dit topic tegenkom. Wij zijn ons ook aan het oriënteren om nieuwe stallen (en opslag) te laten plaatsen bij ons nieuwe huis.

YvonneV schreef:
horsestables heeft hier donderdag een stal geplaatst. bij 16 betonplexplaten aan de binnenkant van de boxen liet de coating al los en bobbelde. Men wilde 10 platen vervangen en de rest niet. Daar ben ik niet mee akkoord gegaan en men heeft vrijdag de stal weer afgebroken. Ik zit nu met de winter in zicht zonder stal

Wat erg! :oo En eventueel een simpele schuilstal voor tijdelijk? Ik weet niet waar je precies zit, maar wellicht is het mogelijk om ze in de winter tijdelijk even ergens anders onder te brengen?
Heb meer slechte ervaringen gelezen her en der. Bedankt voor het plaatsen van jouw ervaring, weten we dat we hier niet hoeven te kijken dus.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 17:43

@YvonneV: koop/huur evt. tijdelijk een schuilstal. Die worden steeds meer aangeboden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 18:04

LaDonna75 schreef:
Ik heb net een offerte van Bedaf, dezelfde opstelling als hierboven (4 stallen en een opslagruimte). De kosten vielen me wel tegen, bijna 20.000 euro en dan moet ik hem nog zelf plaatsen. Hout is half zo duur en geplaatst. Ik denk dat wij voor hout gaan.

Sorry, maar dan ben je knettergek!

Ik heb een houten garage laten plaatsen en dat is best mooi, maar ik kan 'm ELK jaar schilderen aan de zonkant, ondanks goede kwaliteit lak! Wil je zo'n lap hout goed bijhouden, heb je daar een hoop werk aan. Dat moet je wel even meenemen in je overweging! Ik zou dan eerder kiezen voor zelf bouwen, dus bouwpakket aanleveren.

Ik ben op dit moment aan het kijken om de buitwanden te vervangen voor kunststof.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 22:39

Myfairytale schreef:
Blij dat ik dit topic tegenkom. Wij zijn ons ook aan het oriënteren om nieuwe stallen (en opslag) te laten plaatsen bij ons nieuwe huis.

YvonneV schreef:

Wat erg! :oo En eventueel een simpele schuilstal voor tijdelijk? Ik weet niet waar je precies zit, maar wellicht is het mogelijk om ze in de winter tijdelijk even ergens anders onder te brengen?
Heb meer slechte ervaringen gelezen her en der. Bedankt voor het plaatsen van jouw ervaring, weten we dat we hier niet hoeven te kijken dus.

Ik heb bij diverse offertes aangevraagd van een paar heb ik reactie mogen ontvangen maar die kunnen allemaal pas eind november. In geval van nood kunnen ze wel voor een tijdje bij een vriendin van me staan maar we overwegen ook om zelf wat te gaan bouwen. We hebben nu gezien hoe ze in elkaar zitten. Een houthandel gaat berekenen hoeveel hout ik nodig heb en daar een prijsopgave voor doen. Waarschijnlijk ben ik dan nog niet de helft kwijt.

carone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 22:58

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 22:01

Helaas hebben ze niet wat ik wil maar schuilhokken.be heeft leuke stallen voor aantrekkelijke prijzen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 09:23

Mijn metalen panelen schuilstal ziet er na 10 jaar nog beter uit als mijn Douglas houten schuurtje uit 2013 ...

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:31

Het is nog best lastig om te beslissen wat we precies willen. :o?

TS: waar heb jij uiteindelijk voor gekozen?

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-19 10:00

YvonneV schreef:

Wat erg zeg! Ook dat ze het niet willen vervangen. Er worden veel zee containers aangeboden, niet ideaal maar misschien wel voor tijdelijk?