Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Duhelo schreef:Als het budgettair past zou ik zeker voor kunststof gaan. Daar komt simpelweg niks aan, ook niet na 10 of 20 of 30 jaar (in normale omstandigheden uiteraard, als je er met je tractor tegen rijdt is dat iets anders).
Als je kiest voor hout zou ik eerder voor zelfbouw kiezen (ook geen bouwpakket), die dingen worden vaak toch in een bouwpakket geleverd en een opbouw van een simpele stal is echt zo moeilijk niet, maar kan je heel veel geld schelen.
LaDonna75 schreef:Wij gaan ook een nieuwe buitenstal bouwen en ik denk dat we voor een houten stal gaan. Ik vind dat mooier in de ruimte en ook mooier bij de rest van de gebouwen. Douglas blijft mooi. Ik vind dit een erg mooie (en betaalbare) stal, met 4 boxen en een opslag voor iets meer dan 10.000 euro geplaatst:
[ [url=m/V5IFIa.jpg]Afbeelding[/url] ]
bron https://www.horsestables.nl/showroom-pa ... et-schuur/
YvonneV schreef:horsestables heeft hier donderdag een stal geplaatst. bij 16 betonplexplaten aan de binnenkant van de boxen liet de coating al los en bobbelde. Men wilde 10 platen vervangen en de rest niet. Daar ben ik niet mee akkoord gegaan en men heeft vrijdag de stal weer afgebroken. Ik zit nu met de winter in zicht zonder stal
LaDonna75 schreef:Ik heb net een offerte van Bedaf, dezelfde opstelling als hierboven (4 stallen en een opslagruimte). De kosten vielen me wel tegen, bijna 20.000 euro en dan moet ik hem nog zelf plaatsen. Hout is half zo duur en geplaatst. Ik denk dat wij voor hout gaan.
Myfairytale schreef:Blij dat ik dit topic tegenkom. Wij zijn ons ook aan het oriënteren om nieuwe stallen (en opslag) te laten plaatsen bij ons nieuwe huis.YvonneV schreef:horsestables heeft hier donderdag een stal geplaatst. bij 16 betonplexplaten aan de binnenkant van de boxen liet de coating al los en bobbelde. Men wilde 10 platen vervangen en de rest niet. Daar ben ik niet mee akkoord gegaan en men heeft vrijdag de stal weer afgebroken. Ik zit nu met de winter in zicht zonder stal
Wat erg!En eventueel een simpele schuilstal voor tijdelijk? Ik weet niet waar je precies zit, maar wellicht is het mogelijk om ze in de winter tijdelijk even ergens anders onder te brengen?
Heb meer slechte ervaringen gelezen her en der. Bedankt voor het plaatsen van jouw ervaring, weten we dat we hier niet hoeven te kijken dus.
YvonneV schreef:horsestables heeft hier donderdag een stal geplaatst. bij 16 betonplexplaten aan de binnenkant van de boxen liet de coating al los en bobbelde. Men wilde 10 platen vervangen en de rest niet. Daar ben ik niet mee akkoord gegaan en men heeft vrijdag de stal weer afgebroken. Ik zit nu met de winter in zicht zonder stal