Een hekwerk of planken.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Een hekwerk of planken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-19 22:22

Ik heb een nieuwe wei maar de vorige huurder heeft hekwerk mee genomen omdat dat van hem was. Ik heb een echt springpaard want vanuit stilstand heb ik hem wel eens zien springen. Er is al een gedeelte Heras hekwerk, ik heb op Marktplaats gekeken maar qua maten is het niet ideaal. Nu zit ik te denken aan palen en dan planken er tegen aan doen, zou dit iets kunnen zijn?

Hoeveel ruimte neem je tussen de palen, er komt geen schrikdraad tegen aan.

Ibbel

Re: Een hekwerk of planken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 08:23

Als je een springpaard hebt, is een houten hek dé uitnodiging om te springen, lijkt me. En geen schrikdraad ervoor is vragen om knagen. Lijkt mij geen goed idee.
Bij een houten hek hou je 2 - 2,5 meter afstand tussen de palen, anders gaan je planken zwabberen. Langere planken (of rondhout) zijn ook lastiger te krijgen trouwens.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 08:25

Ik zou er zeker wel stroomdraad tegen doen. Ze gaan er anders lekker tegen staan schuren en dan is je hek binnen de kortste keren stuk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 09:19

Als de wei je eigendom is zou ik er een gaas hekwerk voor zetten: stevig, mooi en gaat járen mee zonder onderhoud. Er zijn meer merken dan Heras ;)
Zelf heb ik 1,50 hoog met op de palen nog een 'verhoginkje' waar een stroomdraadje op zit.
https://www.hekwerksoest.nl/wp-content/ ... -soest.jpg

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 10:29

Het gaat alleen om een paar meter aan de voorkant, ook ga ik aan strookbegrazing doen dat gaat via prikpaaltjes en stroom. Dan moet ik dat dus met elkaar verbinden maar dat lukt wel.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 11:07

Hier een houten omheining staat op 1.50 hoog. Ik heb 3 liggers tussen de palen en zeker op de bovenste ligger een stroomdraad dit vanwege schuren er overheen hangen.

Afbeelding
dit is mijn omheining ik heb een springpaard en die heeft nog nooit een poging gedaan om er over te springen