Binnenkort willen we aan de slag met het bouwen van een schuilstal. Om ideeën op te doen ben ik benieuwd hoe jullie stallen eruit zien en bij eigen ontwerp; waarom juist zo?
lovelance
Geplaatst: 08-07-19 17:46
Op de foto is hij nog niet helemaal af, vandaar de draadjes ervoor.
Ik heb gekozen voor het kapschuur model, met 2 openingen. Zodat de paarden er aan 2 kanten in en uit kunnen. Afmetingen zijn 9x3 meter. Zodat ik er eventueel nog eens 3 stallen van kan maken.
IK heb het Texas model van Horsestables bv. 2 boxen van 3,5 x 3 met een grote overkapping er nog voor. Zelf heb ik daar een tussendeur ingevraagd zodat mijn paarden beide boxen kunnen gebruiken, kunnen vluchten maar ik ook een stal kan afsluiten wanneer ik dat wil. Dit bedrijf is echt een aanrader.
Marith_Ov
Geplaatst: 10-07-19 12:46
Ik sta in pension, maar bij ons ziet de schuilstal er normaal gesproken zo uit: Hij is wel opgedeeld in 2en, puur door andere voorbehoefte van beide paarden. ‘s Nachts staan ze op een paddock met schuilstal en overdag met z’n allen op de wei.
Momenteel ziet de stal er zo uit: Aangezien mijn paard een griffelbeen operatie heeft gehad moet ze op boxrust, dus hebben we de schuilstal afgezet, zodat ze een zeer beperkte ruimte heeft (ongeveer 15 m2)
Dit is echt een aanrader, zowel de standaard modellen als de mogelijkheden tot aanpassing naar eigen inzicht en wens. Ze zijn supersnel, kwalitatief heel erg goed en net geprijsd.
lovelance
Geplaatst: 20-07-19 22:44
Jor1988 schreef:
Deze 2 zien er wel heel netjes uit. Wat waren jullie ongeveer kwijt om deze te zetten?
Aan hout, schroeven en betonpoeren ongeveer 2500 euro. Dan nog de dakpanplaten (paar 100 euro) en de verf/beits (action, paar tientjes).
Faitherr
Geplaatst: 20-07-19 22:46
die van ons ziet er zo uit:
(paard vond m hier nog heel spannend
in de stal liggen nu rubberen matten
BarbaLala
Geplaatst: 20-07-19 22:52
Ik heb 2 "boxen" die van binnen geschakeld kunnen worden zodat er 1 stal ontstaat. Voorheen stonden ze nooit binnen, ook niet met slecht weer. Maar sinds ze afgelopen winter een paar keer verplicht op stal moesten, zoeken ze nu toch sneller de stal op merk ik. Niet enkel met regen, ook voor schaduw of om te slapen. Alsof ze het opnieuw hebben uitgevonden Ze staan ook rustig samen in 1 box (Uiteraard nooit afgesloten samen in 1, want ik ken de risico's.) Foto's vind je in mijn profiel.
Dionnevdkaal
Geplaatst: 21-07-19 21:52
Zo ziet mijn inloopstal er uit. 12 mtr lengte en 3.75 diep. [img]