wasmachine voor paardenspullen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DaraBariton

wasmachine voor paardenspullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 09:36

Ik wil een extra wasmachine aanschaffen voor het wassen van dekens en andere spullen van mijn paard.

Iemand nog tips of ervaringen?
Ik heb nu zelf een 8kg machine voor mijn eigen wasgoed ik dacht zelf aan minimaal 10 of dan 12 kg.

Ik had wel al begrepen dat koolborstelloos beter was. En ik ga geen industriële kopen hoor, het is ook echt voor mijzelf en niet om geld te verdienen als dekenwasserij. :P

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 09:39

Wij hadden altijd een oude wasmachine voor de dekjes en beschermers. Werd vaak 2e hands gekocht voor een prikkie :+.

Dekens brachten we altijd weg om te laten wassen.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 09:42

Ik vond het altijd onzin, maar ik heb nu op stal een wasmachine staan, en ik vind het nu ideaal! Helaas is dat wel maar een 5 kilo, maar dekjes en zweetdekens kunnen erin. Al zou ik hem thuis hebben staan zou ik ook zeker mijn stalkleren erin doen, scheelt een hoop stro in het filter.

Koop een niet zo dure 2e hands, met een grote trommel. Als hij dan kapot gaat zet je zo weer een nieuwe neer. Die op stal heb ik gratis gekregen, en ik leeg het filter wel, en afentoe gooi ik hem eens op 90 graden, maar ik ben er niet zo panisch mee als de nieuwe thuis.

Ook dekens kunnen erin. Als je die wegbrengt gaan ze ook gewoon in de wasmachine.

KimD

Re: wasmachine voor paardenspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 09:49

Wij hebben een tweede wasmachine voor de hondenspullen, ideaal! Wij hebben zelf 9kg, en dat vind ik al zeer ruim!

Wij hebben ze van Samsung en die 'weegt' de was en past daar het programma op aan. Dus als ik bijvoorbeeld 14kg was heb, maar twee wasjes draai van 7kg zijn de programma's een stuk korter.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 09:53

Ik heb de oude van mijn partner in de schuur staan.

Winterdekens laat ik wassen en waterafstotend maken bij de dekenwasserij.

Maar dekjes, zweetdekens enz gaan hier wel in. Moet alleen regelmatig het filter leeg halen, anders stopt die er mee.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 10:04

Hier ook een goedkope via marktplaats en dit is mijn tweede in 15 jaar tijd. Ideaal, voor een prikkie en hij doet het super goed! De grote dekens laat ik wassen, maar de rest gaat er gewoon in. Wel doe ik na 4 a 5 wasbeurten een 90 graden programma en zo af en toe met soda erbij om hem te reinigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 10:06

2e hands simpel ding kopen
En wassen met een grote waszak

Vanitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:38

Ik heb een oude Miele in de schuur staan. De regendekens was ik er ook in, dikke winterdekens was ik in een keer bij de pomp. Een 300 gram in maat 205 past er namelijk niet fantastisch in.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 12:01

Ik heb een oude Miele staan met een lam aan knopje (staat altijd aan). Dus stekker er in als ik ga wassen en hij springt meteen aan als ik het deurtje dicht duw, en na gebruik voor de zekerheid stekker er weer uit. Jaar of 4 geleden gekocht voor 50 euro en ik heb er zo veel lol van! Repareren zal ik hem niet meer doen als hij wat gaat mankeren, dan zoek ik gewoon een andere 2e handse.

Ik heb shetten, dus ook mijn winterdekens kunnen er gewoon in.
In mijn oude huis had ik geen ruimte, dus hij staat bij ons op de zaak (nu wel thuis zat ruimte, maar het is op deze manier wel lekker makkelijk). En word daar dus ook voor de smerige werk spullen gebruikt. We hebben daar ook een stoomketel staan, in de ruimte waar die staat is het 35 graden als we draaien, dus dekens worden daar mooi uit gehangen en zijn lekker snel weer droog.
Waterdichte dekens gaan er eerst in met een beetje sop. Dan nog een ronde met waterdicht spul, uithangen, drogen en nog eens inspuiten. Gaat al jaren perfect zo :) .
Eens in de zoveel tijd leeg laten draaien op 90 graden met een goede scheut schoonmaak azijn.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 15:10

Leuk om te lezen dat hier bokkers een machine voor een mooi prijsje hebben kunnen kopen. En, er al lang plezier van hebben. +:)+

Ik ben ook aan het snorren op marktplaats en ik heb ook een site gevonden met 2e handsjes incl garantie. Ik heb er nu de ruimte voor thuis. :):)

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 15:15

Ik moest op aanraden van mijn ouders ene 2e hands kopen. Paardenhaar in de goeie wasmachine vonden ze niet ideaal :')

Dus voor €50 euro een vrijwel nieuwe overgekocht van de buurman een paar huizen verder, echt super _/-\o_

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 15:16

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 19:33

Ik heb de oude wasmachine van mijn ouders in de schuur staan, na een stroomstoring werken er nog maar een paar programmas, maar nog ideaal voor mijn paardenspullen. Ik heb een 8 kg trommel, maar als je een groot paard hebt en er ook dekens in wilt wassen zou ik voor een grotere gaan als je kan kiezen (ik heb een haflinger en dat past net)

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 19:38

Fangio schreef:
Ik heb de oude wasmachine van mijn ouders in de schuur staan, na een stroomstoring werken er nog maar een paar programmas, maar nog ideaal voor mijn paardenspullen. Ik heb een 8 kg trommel, maar als je een groot paard hebt en er ook dekens in wilt wassen zou ik voor een grotere gaan als je kan kiezen (ik heb een haflinger en dat past net)

Zeker ideaal nog voor paarden spullen! Mijn paard heeft meestal dekenmaat 205 dus inderdaad wil ik dan het liefst minimaal 10kg. De dikke winterdekens zal ik dan evengoed misschien weg moeten brengen. ;)

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 20:07

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 20:13

Sassy schreef:
Ik heb zoiets voor de hondenspullen, Hoover, 11 kilo
https://wasgigant.nl/product/hoover-11- ... asmachine/

Af en toe schoonmaakazijn en / of wat soda bij de was, krijg je goed de haren eruit.
Die zou het voor paardenspul ook wel doen.

Grappig! Ik heb laatst gekeken op die site!
Er was toen een wirlpool 12kg jonggebruikt voor 350 euro. Deze is nieuw voor 50 meer en maar 1kg minder.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 20:17

Wij zijn zelf toe aan een nieuwe machine en dan gaat de huidige de schuur in voor honden en paarden spul

ColoursFade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 21:42

Veraaaaah schreef:
Ik moest op aanraden van mijn ouders ene 2e hands kopen. Paardenhaar in de goeie wasmachine vonden ze niet ideaal :')

Dus voor €50 euro een vrijwel nieuwe overgekocht van de buurman een paar huizen verder, echt super _/-\o_

Zou ik ook doen hoor. Zonde om al die paardenzooi in een nieuwe machine te gooien. Ik denk dat je niet te moeilijk moet denken m.b.t. wasmachines voor dit soort dingen. Sowieso zitten er op wasmachines altijd veel te veel functies die je toch niet gebruikt. Een grote trommel is sowieso handig, daar zou ik dan wel op letten.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 12:36

Wat gebruiken jullie voor waterdicht maken van de dekens? Wil nl binnenkort ook de dekens naar de pomp brengen.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 13:14

Wasmiddel wat daarvoor is bedoeld. Heb de mijne bij de Kruidvat gekocht.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 14:36

Heeft iemand ervaring met het wassen van dekjes en dekens bij de benzine pomp?

Ik gebruik zelden dekens, maar ik ben nogal traag met het wisselen van dekjes, dus die zijn wel smerig.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-19 19:02

Die wasmachines zijn groot daar kun je best een aantal dekjes tegelijk in wassen. Heb toen de 18kg machine gebruikt.

Ik heb nu wasmiddel van horseware

Merel77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 22:19

Na de verhuizing een nieuwe wasmachine gekocht en de oude Samsung
is naar de schuur verhuist.

Voor het waterdicht maken van de dekens kun je bijv. Harmisol van het kruidvat proberen dat is
water- en vuilafstotend voor textiel.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 22:27

LBLGypsyCobs schreef:
Heeft iemand ervaring met het wassen van dekjes en dekens bij de benzine pomp?

Ik gebruik zelden dekens, maar ik ben nogal traag met het wisselen van dekjes, dus die zijn wel smerig.

Die gebruik ik geregeld.
Werkt super.
Je kunt alleen niet kiezen om het wasmiddel er niet aan te laten toevoegen, dus ik was er geen outdoordekens en producten met wol in, omdat die met speciaal wasmiddel moeten.
Maar gewone dekjes, halsters, beenbeschermers, fleecedekens, dat wel allemaal.
Programma duurt ongeveer 40 minuten, bij ons zit er 1 naast een winkelcentrum met supermarkt, dus dan doe ik ondertussen de boodschappen even.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 22:44

Ik spaar alles op en gooi het eens in de zoveel tijd in de wasmachine bij de Avia(tankstation)! Kost 8 euro boor 12 of zelfs 15 kg volgens mij. Je bent alleen een middagje zoet met heen doen wassen en weer terug. Het is niet duur en geen rot zooi thuis. Alleen mijn regen dekens laat ik thuis drogen de rest doe ik daar ook nog in de droger, ideaal!