Ben benieuwd naar jullie input, dus bij deze: fire away!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
puppy1128 schreef:Ga je je paard scheren dat je een deken wilt of is er iets met je paard? Hier maken alle paarden gewoon hun eigen deken, al moet die van mij soms wat bijgewerkt worden. Die van mij denkt in de winter op de noordpool te leven.
Punz schreef:Mijn Connemara ( die actief in de wedstrijdsport wordt uitgebracht: ZZ Licht tussen de paarden) moet ivm zijn longen 24/7 buiten staan. Hij heeft van nature een heel dikke vacht, wat maakt dat hij swinters echt geschoren moet worden, omdat hij anders gewoon niet gereden kan worden ( binnen vijf minuten doorweekt van het zweet dan)
Een hele goede ( dat wil zeggen: een hele ruíme / zodat je zeker weet dat ze er ook echt gaan staan) schuilstal is een must, net zoals royaal (schraal) hooi mogen voeren. Daarnaast heb ik Rambo dekens die werken met een liner systeem, zodat ik heel makkelijk kan wisselen in het aantal grammen wat hij op heeft.
Waar je verder rekening mee moet houden, is dat wanneer de schuilstal/ schuilgelegenheid ( of het stuk waar ze het meest staan, van steen is / zonder zaagsel oid, de hoeven veel meer / sneller slijten. Voor mijn pony's betekende dat dat ze uiteindelijkl echt op ijzers moesten omdat de hoeven te kort werden
Zo staan die van mij nu, en dat gaat echt goed.
[ [url=m/lNXIZb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LhDZB8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FCFSfw.jpg]Afbeelding[/url] ]
puppy1128 schreef:Ga je je paard scheren dat je een deken wilt of is er iets met je paard? Hier maken alle paarden gewoon hun eigen deken, al moet die van mij soms wat bijgewerkt worden. Die van mij denkt in de winter op de noordpool te leven.
finalytrue schreef:Bedankt voor al jullie reacties, hier kan ik wel wat mee!
Hebben jullie ook nog handige tips voor wat betreft het mesten van het land. Ik doe het nu met een vork met veel tanden maar vooral in het langere gras breek je hier je rug op,....oe doen jullie dit?!