Welke Baksleep?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nadiine__x

Welke Baksleep?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 20:32

Wij hebben een boerderij. Gekocht met een binnenbak.

Hierin ligt een zandbodem

Afbeelding

Nou willen we over een jaar ook vlokken eroverheen doen tegen stof, maar dit moeten we nog even verder uitzoeken welke precies.

Voor nu zijn we opzoek naar een mini trekker en een baksleep.
We hebben een leuke oldtimer op het oog met een trekhaak maar een nieuwere kan ook met een hendel welke bestuurbaar is, zodat we de sleep ook kunnen optillen, is dit echt zoveel beter of maakt het weinig verschil en moet je sws eens in de zoveel tijd de bodem omtrekken?

Daarnaast, wat voor sleep moet erachter? Ik zie door de Bomen het bos niet meer!!

Ik wou er een weide sleep achter hangen met van die cirkels, maar er zijn ook ijzeren netten, strepen, pinnen die de grond in gaan, bakvlakkers.. :+

En dan vooral welke is goed voor de huidige bodem, maar ook als er strals vlokken overheen gaan? :j

Help! Haha!
Oh en foto's zouden al mega helpen ook!

palousa_boy

Re: Welke Baksleep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 21:03

Om alleen vlak te trekken voldoet een weide sleep prima, daar kun je dan ook meteen de weide mee doen als het nodig is.

Moet hij echt losser worden dan gaat dat niet met een weide sleep maar zul je toch iets met tanden moeten hebben. Elke fabrikant heeft weer z'n eigen idee en model maar vaak komen ze aardig overeen.

Equitrend heeft bijvoorbeeld een paar modellen die lostrekken en vlakken, die zijn voor zowel een tractor maar bijvoorbeeld ook voor een quad of ander trekkend voertuig.
Als je die vergelijkt met die van horsefriend bijvoorbeeld dan werken ze ongeveer hetzelfde alleen is de vorm iets anders.

Je kunt ook iemand laten komen om het los te laten maken uiteraard, dit dan 1 of 2 keer per jaar, net hoeveel je nodig vindt en hoeveel je bak gebruikt wordt..

aadburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 21:18

Ik zou in ieder geval een trekker met herinrichting kopen, werk gemakkelijker en is veel breder inzetbaar