manen en staart wit(ter) zonder wassen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

manen en staart wit(ter) zonder wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-19 13:51

Ik heb een palomino, heel leuk. Maar die hebben dus witte manen en staart. Nu ben ik me er bewust van dat hoe ze er momenteel bij loopt, ik er niet onderuit ga komen om de staart eerst een paar keer te wassen. De manen vallen nog mee maar haar staart heeft ze aardig vos gekregen zeg maar. :')

Maar als ik die nu eenmaal weer wit heb, is er dan een manier om het bij te houden zonder dat ik elke keer moet staan wassen?
Merrie in kwestie is niet zo tuk op water en gewassen worden dus indien er opties zijn zou ik ons daar allebei een plezier mee doen denk ik. _O-

8nnemiek

Re: manen en staart wit(ter) zonder wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 13:54

Regelmatig borstelen met wat cowboy magic detangler. Dat maakt het haar niet alleen makkelijk doorkambaar maar zorgt er ook voor dat er minder vuil aan blijft plakken.

In de winter kun je een staartzak gebruiken. Ideaal, en ze hebben er totaal geen last van.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 13:54

Cowboy Magic is het enigste wat zonder water helpt hier.

Maar ik heb gelukkig een water liefhebber en was behalve met vorst regelmatig de staart.

Staart denk ik elke 2 weken, manen als het weer nodig is en echt warm. Wat zo'n 4x per zomer gebeurd.

Ayasha
Blogger

Re: manen en staart wit(ter) zonder wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-19 13:58

staartzak moet ik misschien eens voor kijken ja. Vooral in de winter vind ik het altijd een beetje sneu als ik dan met water aan de slag zou moeten. Ze heeft helaas ook nog eens hoge witte achterbenen.... :roll:
Ze moet toch wel wennen aan water dus het is niet dat ze nooit gewassen zal worden. Maar ik ga eens proberen met die detangler dan nadat ik haar gewassen heb. Als ik zo de tussenpauzes wat langer kan maken (of in de winter de staart een beetje in "ere" kan houden zonder te wassen.) zou ik al erg blij zijn.

Ze heeft geen enkel probleem met plassen ironisch genoeg. :') Het wordt wel een issue als het op haar gesmeerd wordt. _O-

Regen heeft ze ook een bloedhekel aan := Misschien moet ik een zwembad voor haar maken. _O-