Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SuperAssie schreef:Op mijn vorige stal hadden ze een metalen frame gemaakt dat je kon ophangen via een haak in de muur, en als je hem vulde liet je hem met een ketting naar beneden zakken tot ie horizontaal ging.
Dit was wel een enorm net gezien het om een inloopstal ging, dus de constructie was ook groot.
Heb er helaas geen foto's van. Maar dat is met een paar steigerbuizen en een haak in de muur dus heel eenvoudig te maken.
Ibbel schreef:Zo'n gewoon groot vierkant hooinet/slowfeedernet kopen.
De achterkant monteer je tegen de muur met 4 stukken lat, maar niet over de hele lengte (anders heb je geen ruimte voor het uitklappen. Op de lat links en rechts schroef je een U-haak, de middelste latten zet je met 1 kant met een scharnier tegen de wand vast. Die middelste latten zijn de uithouders.
Aan de voorkant van het net maak je ook een lat vast. Die haak je in de U-haken als het net dicht is.
Eén simpel DHZ uitklapbaar hooinet.
fjordjes schreef:Je kan ook zo'n ring kopen waar je normaal een vuilniszak in kan hangen, zoiets bedoel ik. En dan met karabijnhaakjes dan kun je de slowfeeder makkelijk ophangen.
https://www.obelink.nl/vuilniszakhouder ... sgQAvD_BwE
Duhelo schreef:ik zou met een gewone envelop-slowfeedernet werken.
De achterkant van de net maak je vast aan de muur, de voorkant (dat je opentrekt om te vullen zeg maar) haal je een borstelsteel doorheen. Opentrekken, vullen, en dichtmaken doe je door de borstelsteek in haakjes aan de muur te haken (of ringetjes en vastmaken met een musketon oid.
GamblersCup schreef:belle_boef schreef:Ik heb een slowfeeder hangen. Vult net zo makkelijk
Wat voor Slowfeeder heb jij dan hangen?
GamblersCup schreef:Duhelo schreef:ik zou met een gewone envelop-slowfeedernet werken.
De achterkant van de net maak je vast aan de muur, de voorkant (dat je opentrekt om te vullen zeg maar) haal je een borstelsteel doorheen. Opentrekken, vullen, en dichtmaken doe je door de borstelsteek in haakjes aan de muur te haken (of ringetjes en vastmaken met een musketon oid.
Op zich een duidelijk idee. Alleen moet het nóg makkelijker: ze moet met twee handen hooi kunnen vullen, en dit lijkt me dan te "slap" zeg maar...
tiwi1969 schreef:Ik heb gewoon een simpel rechthoekig hooinet hangen, i.p.v. de touwtjes die dicht geknoopt moeten worden heb ik een aantal musketons om hem te sluiten. 6 stuks op 1.20 breed.
Zou je voor de twee paarden in een box ook één groot hooinet kunnen ophangen? Dat vult makkelijker dan twee kleintjes.
GamblersCup schreef:tiwi1969 schreef:Ik heb gewoon een simpel rechthoekig hooinet hangen, i.p.v. de touwtjes die dicht geknoopt moeten worden heb ik een aantal musketons om hem te sluiten. 6 stuks op 1.20 breed.
Zou je voor de twee paarden in een box ook één groot hooinet kunnen ophangen? Dat vult makkelijker dan twee kleintjes.
Ook dat is te "slap", het moet iets zin wat open blijft staan, zodat er makkelijk met twee handen tegelijk hooi in gedaan kan worden.