Wat gebruiken tegen jeuk?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RHV

Wat gebruiken tegen jeuk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-19 18:18

Hoi allemaal,

mijn verzorgshetlander heeft zomereczeem en erg veel last van jeuk. Hierdoor schuurt ze haar manen en staart eraf, ontzettend vervelend. Is er toevallig een goedkoop middel dat er voor zorgt dat ze minder jeuk krijgt? (het liefst geen spray)

Saul

Re: Wat gebruiken tegen jeuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 18:21

Nee, denk dat je toch aan een deken moet gaan denken..

RHV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-19 18:24

Saul schreef:
Nee, denk dat je toch aan een deken moet gaan denken..

Ja, daar ben ik ook zeker mee bezig. Maar toch, misschien heeft iemand een wonder middel ofzo waardoor ze wat minder jeuk krijgt. Ben zelf niet zo een fan van een deken aangezien ze een ontsnappings konining is en ik bang ben ze met de deken ergens achter blijft hangen. Daarom willen de eigenaren het liever ook niet. :)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 18:24

Om de zomer door te komen zul je zeer intensief moeten smeren. Dat kan met pure aloe vera van klamboe of met klitwortel van de kruidvat. Liters gaan er wss doorheen. En hang borstels op in de paddock/wie waar hij aan kan krabben als hij jeuk heeft. Liever een borstel (zon bezem) dan een paal en alles kapot geschuurd.
En volgend kaar vanaf maart/april al inpakken in n deken.

Liefst sochtends en savonds met zonsop- en ondergang op stal vanwege de knutten die de exzeem veroorzaken. En uit de buurt bij water houden (sloten etc)

RHV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-19 18:27

Hutcherson schreef:
Om de zomer door te komen zul je zeer intensief moeten smeren. Dat kan met pure aloe vera van klamboe of met klitwortel van de kruidvat. Liters gaan er wss doorheen. En hang borstels op in de paddock/wie waar hij aan kan krabben als hij jeuk heeft. Liever een borstel (zon bezem) dan een paal en alles kapot geschuurd.
En volgend kaar vanaf maart/april al inpakken in n deken.

Liefst sochtends en savonds met zonsop- en ondergang op stal vanwege de knutten die de exzeem veroorzaken. En uit de buurt bij water houden (sloten etc)

Heel erg bedankt! Ik ga het meteen met de eigenaren bespreken. Dit zou nog wel is een oplossing kunnen zijn

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 18:30

Je kan ultrashield proberen. Bevat permethrin, super goed en als je het goed aanbrengt werkt het ook meerdere dagen tot 2 week. Alleen niet in oppervlaktewater (zoals sloten) laten komen want giftig voor insecten. En dat giftige is natuurlijk ook precies waarom het goed werkt.

Maar niet goedkoop, pakweg 40 euro per liter. Een goedkope oplossing ga je voor een eczemer ook niet vinden vrees ik

RHV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-19 18:33

troi schreef:
Je kan ultrashield proberen. Bevat permethrin, super goed en als je het goed aanbrengt werkt het ook meerdere dagen tot 2 week. Alleen niet in oppervlaktewater (zoals sloten) laten komen want giftig voor insecten. En dat giftige is natuurlijk ook precies waarom het goed werkt.

Maar niet goedkoop, pakweg 40 euro per liter. Een goedkope oplossing ga je voor een eczemer ook niet vinden vrees ik

Ja 40 euro gaat mij wel een beetje te ver haha.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 22:10

RHV schreef:
troi schreef:

Ja 40 euro gaat mij wel een beetje te ver haha.

Snap ik hoor!

Maar.. de andere oplossingen zijn niet veel goedkoper ben ik bang.. eczeem is een duur probleem!

Dominique03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 18:01

Itch free gel van de welkoop! Op de manege hebben wij er 3 met zomerexceem. Zij hebben ook een deken ervoor op, alleen dat werkt echt al super (is als het goed is , een eenmalige investering). Maar anders raad ik die gel aan, is ongeveer €15 per pot en je doet er nog best lang mee!