Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Saul schreef:Nee, denk dat je toch aan een deken moet gaan denken..
Hutcherson schreef:Om de zomer door te komen zul je zeer intensief moeten smeren. Dat kan met pure aloe vera van klamboe of met klitwortel van de kruidvat. Liters gaan er wss doorheen. En hang borstels op in de paddock/wie waar hij aan kan krabben als hij jeuk heeft. Liever een borstel (zon bezem) dan een paal en alles kapot geschuurd.
En volgend kaar vanaf maart/april al inpakken in n deken.
Liefst sochtends en savonds met zonsop- en ondergang op stal vanwege de knutten die de exzeem veroorzaken. En uit de buurt bij water houden (sloten etc)
troi schreef:Je kan ultrashield proberen. Bevat permethrin, super goed en als je het goed aanbrengt werkt het ook meerdere dagen tot 2 week. Alleen niet in oppervlaktewater (zoals sloten) laten komen want giftig voor insecten. En dat giftige is natuurlijk ook precies waarom het goed werkt.
Maar niet goedkoop, pakweg 40 euro per liter. Een goedkope oplossing ga je voor een eczemer ook niet vinden vrees ik
RHV schreef:troi schreef:Je kan ultrashield proberen. Bevat permethrin, super goed en als je het goed aanbrengt werkt het ook meerdere dagen tot 2 week. Alleen niet in oppervlaktewater (zoals sloten) laten komen want giftig voor insecten. En dat giftige is natuurlijk ook precies waarom het goed werkt.
Maar niet goedkoop, pakweg 40 euro per liter. Een goedkope oplossing ga je voor een eczemer ook niet vinden vrees ik
Ja 40 euro gaat mij wel een beetje te ver haha.