Grasmasker

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bokker01

Grasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-19 20:24

Voor onze gezelschapspony hebben wij laatst een graasmasker gekocht omdat zij last heeft van hoefbevangenheid, de pony stond al maanden op zand met wat hooi. Wij wilden eens een graasmasker proberen omdat wij hier goede verhalen over hadden gehoord en wij haar meer gunnen dan alleen maar staan op een stukje zand. Nu hebben wij een tijd terug een graasmasker gekocht maar hier kreeg zei blaren van, toen heb ik het een en ander opgezocht op internet en bleek zeer waarschijnlijk het masker te klein te zijn. Ik heb toen een nieuw masker gekocht in een maatje groter en dit leek goed te werken. Sinds vorige week heeft ze toch weer een grote open plek gekregen aan de onderkant van de kaak, dicht tegen de kin aan. Dit hebben wij laten genezen en toen dicht was hebben we het weer langzaam opgebouwd. Nu haal ik haar net van de wei af en ligt bijna de hele onderkant van de kaak/kin weer open. Het lijken schuurplekken te zijn..

Ik ben een beetje radeloos, wat kan ik hier tegen doen? Ze kan eindelijk weer een klein beetje grad eten en ze loopt helemaal niet gevoelig dus het zou zo zonde zijn als ze hierdoor weer alle dagen op zand moet staan!

Ik heb er nu maar even groene klei op gesmeerd omdat ik niet echt wat anders in huis heb momenteel

Hoor graag tips!

Azmay

Re: Grasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 20:35

Welke modellen heb je nu al geprobeerd?

simoneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 20:41

Welk model masker heb je? Mijn fjord staat ook met een masker, een greenguard. Ook zij krijgt hier heel snel plekken van. Op haar kin, maar ook aan de onderkant van haar kaak. Inmiddels heb ik het masker/halster zo aangepast dat hij nergens meer kan schuren. Dat wil zeggen een neusbontje bovenop haar neus, een bontje onder haar kin (eentje die je normaal aan het kopstuk van je hoofdstel doet) en de onderkant van de greenguard is dicht geplakt met ducktape en daar smeer ik elke dag vaseline op. Dit werkt tot nu toe het beste. Je zou de greenguard natuurlijk ook kunnen bevestigen aan een halster dat volledig van bont is?

Afbeelding

bokker01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-19 20:46

Die ziet er goed uit Simone! Ik heb even gekeken maar krijgen ze met die niet alsnog erg veel gras binnen? Ik las dat die ervoor zorgt dat ze 30% minder gras binnen krijgen en ik vraag me af of dat niet te weinig is voor onze pony?

Ik heb nu al 3 maskers gekocht in verschillende maten maar ongeveer allemaal hetzelfde model Afbeelding

Ik hoop dat de foto het doet aangezien ik het op mn telefoon geprobeerd heb :o

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 20:53

Das Pferd im blick graasmasker! Kost wat, maar dan ben je ook van het gedoe af :) Met bontjes en comfort bodemplaat erin.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 20:55

Mijn pony krijgt dit ook als ik steeds hetzelfde masker gebruik, daarom heb ik er een ander merk (en dus net andere pasvorm) bij gekocht en nu wissel ik beide maskers steeds af. Op deze manier komt er niet te lang achter elkaar druk op precies dezelfde plek en nu gaat het goed. Vorig jaar had ze er echt lelijke wonden van onder de kaak (ondanks bontje daar) maar sinds ik het op tijd afwissel gaat het goed.

simoneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 21:03

Een stalgenootje van mij heeft hem ook en die heeft nog een paar gaten extra afgeplakt met ducktape. Als ze er eenmaal aan gewend zijn worden ze er inderdaad wel steeds handiger in. Maar die maskers met 1 gaatje onderin vind ik zelf niets. Ten eerste erg benauwd en ten tweede begreep die van mij er echt niets van. En dit masker voldoet nu voor mijn paard, al kan ik begrijpen dat sommigen er alsnog teveel door binnen krijgen. Das pferd im blick stond bij mij ook hoog op m'n lijstje maar toch voor de greenguard gegaan eigenlijk. Niet echt een reden voor.