Melewel94 schreef:Dan zou ik geen slapende honden wakker maken. Als er geen direct zicht is op jullie terrein, en een slimme omheining maken, zal het wel meevallen.
Mijn weide met mini stukje bos grond moeten ze aardig voor zoeken om te vinden en ze vonden hem toch.

Zeker met buren... Er moet er maar eentje geërgerd zijn.
TS wat je kán doen is naar het hoofdkantoor van ANB gaan in jullie provincie, ik weet niet waar jij je bevind maar voor ons was dat Hasselt. Omdat ik dus problemen kreeg met de gemeente en daar geen duidelijkheid kreeg ben ik in een colére een afspraak gaan maken op het kantoor van de ANB en ben ik daar info gaan vragen. Ik kwam er toen ten eerste achter dat mijn gehele grond in getekend was als jachtgebied zonder toestemming (en ik ben er nog altijd zeker van dat zij ook degene zijn die de gemeente op mijn dak gestuurd hebben. Want de gemeente wilde wel "tegemoetkomen" en dan moesten ze enkel daar weg in de maanden dat de jacht open staat op konijnen. (het stikt van de konijnen op mijn weide.). Dus ik heb daar een afspraak gemaak, perceelnummers enz mee genomen en nagevraagd. Indien het een stuk betreft wat voor hen niet interessant is (en die kans is in jouw situatie reëel.) kan je dan van hen toestemming krijgen om daar dieren te laten lopen. Daar stopt het dan ook, je mag daar absoluut geen schuilstal op maken. Maar dan mogen ze er wel lopen. Vraag hen ook om dat per mail of brief te bevestigen.
ANB zijn beslissing staat oven die van de gemeente betreffende bosgrond kennelijk.
Na mijn ervaring met de gemeente zou ik nu eerst persoonlijk met de ANB praten. Niet via mail want dan krijg je dus een standaard antwoord.

Als je ze voor je hebt zitten krijg je een degelijk antwoord. En dan zit je niet met het risico dat je toch een keer flink in de stress gejaagd wordt omdat een eventueel nieuwe buur of iemand die het je niet gunt, een tipje geeft waardoor ze komen kijken.

Ga je hier trouwens een omheining omheen zetten zoals de bokkers aanraden dan mag je er zeker van zijn dat een boswachter een keer nieuwsgierig wordt.