Wennen aan nieuwe plek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TsarinaZ

Wennen aan nieuwe plek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-19 21:52

Vorige week ben ik met mijn vriend eindelijk in ons eigen huisje met stallen en paddock gaan wonen. Sinds gisteren staat mijn merrie er ook en een nieuwe shetlander omdat ik natuurlijk niet wou dat ze alleen stond.

Hiervoor stond ze op een weide met een ander paard.

Ze krijgen nu 2x per dag krachtvoer en onbeperkt hooi.

De shetter heeft zich onmiddelijk aangepast en staat de hele dag lekker te eten. Mijn merrie heeft het precies moeilijker ze loopt heel de tijd rondjes of heen en weer langs het hek. Wel gewoon stappen en redelijk relax, wel kijkerig maar dit is ze altijd. Af en toe staat ze 10 minutjes te eten.

Hooi ligt op verschillende plaatsen in de paddock en stal. Er ligt ook speelgoed. Ze gaan 1 uurtje per dag op een stuk weide maar hier was ze ook heel de tijd rond aan het lopen.

Hoe lang duurt het voor ze went aan haar nieuwe plekje ? En kan ik het voor haar aangenamer maken ?

StillAngel

Re: Wennen aan nieuwe plek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 21:55

Ze moet wennen aan een nieuwe plek én een nieuw maatje? Dat is bij een paard wat moeite heeft met aanpassen niet zomaar iets. Ook al heb je een "makkelijk' paard kan dat best een aantal weekjes duren of zelfs langer.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 21:58

Geef ze lekker de tijd om te wennen. Probeer zoveel mogelijk het dagritme van de oude stal aan te houden. Voertijden etc.

Verhuizen en vriendje kwijt heeft best wel impact, het ene paard toont dat meer dan de ander.

Even wat geduld hebben, over een paar weken gaat het beter.