Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
EvelienKiss schreef:Huh ik ben een beetje in de war. Geen service? Ik vind geen stalgeld hoeven betalen omdat je krap zit, een enorme service.
De vraag is of je het nieuwe bedrag kunt betalen. Zo ja: realiseer je dat je ook kunt betalen voor gemak, goodwill, voorspelbaarheid, etc. Ook loyaliteit telt mee. Je weet dat je op deze stalhouder kunt rekenen. Je weet wat je nu hebt, en je bent tevreden over de samenwerking. Op een andere stal kan er gedoe zijn. Je paard moet daar wennen. Het hooi kan slecht zijn. Et cetera. Ik betaal ook te veel, de verhouding prijs kwaliteit klopt niet als ik het vergelijk met stallen in de buurt. Ik betaal met liefde voor de rust die het mij geeft. Mijn paard staat er al 10 jaar en heeft al die tijd dezelfde grote vriend daar. Ik kan het mij wel veroorloven, dat is wel een voorwaarde.
Succes met de worsteling!
liberia schreef:Dus als ik het goed begrijp betaal je straks ruim € 400 voor een box, weiland en binnenbak. Waarbij je de wei en binnenbak zelf moet onderhouden en de overige werkzaamheden zoals uitmesten ook zelf doet en al het voer zelf koopt?
Ben jij van België of Nederland?
ikkebenhier schreef:de eigenaars hebben altijd gezegd dat ze geen geld wilden voor de box, omdat ze geen pensionstal zijn(of waren). ze wilden geen boxen verhuren net omdat ze geen verplichtingen wilden qua service.
Kort gezegd: ik mocht er gratis staan, maar mocht ook de service van een pensionstal niet verwachten.
Prima voor mij.
Zelfs met die bijdrage van 300 euro was ik best tevreden.
Maar nu ze het echt officieel willen verhuren en er toch best een duur bedrag voor willen, verwacht ik toch dat ze dan hun verantwoordelijkheid opnemen en de service bieden van een pensionstal. En net daar wringt het.
Maar langs de andere kant staat mijn paard daar heel graag en is het echt een rustige stal. Ik weet niet of verhuizen goed gaat zijn voor hem. Ik wil vooral het beste voor mijn paard, maar het moet toch wel een beetje in verhouding zijn.
Dorien66 schreef:Je kunt ook voor jezelf stellen dat je 10 jaar voor niks hebt gestaan, gerekend met 300 euro pm betekent dat dat je al 36.000 euro ‘cadeau’ hebt gekregen. Okė, dat is misschien een beetje flauw gerekend, maar zelfs als je dat bedrag halveert is het nog fors. Nu een paar jaar betalen maakt het gemiddelde wel acceptabel naar mijn mening.
Mits je paard het daar goed heeft, zou ik blijven.