Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lindsey_99 schreef:Een vijl kopen en de brokkels eraf vijlen. Het is nu erg droog en dat is geen probleem mits je regelmatig even de vijl erover haalt. In dit seizoen groeien hoeven supersnel, en is eens per 7 a 8 weken niet altijd genoeg. Dan komt elke 5 a 6 weken eerder aan de beurt. In de winter kan er wel wat meer tijd tussen zitten.
Geld uitgeven aan smeersels is nutteloos. De nagel is gewoon iets te lang en gaat brokkelen, net als bij je eigen nagel. Die vijl je dan ook even bij.
Lynn2014 schreef:Ik doe ( tip van de hoefsmid) elke hoef flink natmaken ( denk aan 10 min per hoef ) en dan invetten. Ik laat hem dan even 30 min staan zodat het goed kan intrekken. Zodat het vocht in de hoef blijft. Dit doe ik 1x per week. Werkt voor mij
bcd94 schreef:Dit ga ik proberen!
Bedankt voor de tip, dit is ook erg makkelijk en goedkoop.
Doe je dit dagelijks erop?
bcd94 schreef:Lynn2014 schreef:Ik doe ( tip van de hoefsmid) elke hoef flink natmaken ( denk aan 10 min per hoef ) en dan invetten. Ik laat hem dan even 30 min staan zodat het goed kan intrekken. Zodat het vocht in de hoef blijft. Dit doe ik 1x per week. Werkt voor mij
Hoe maak jij het nat?
Ik wil hem leren in emmers water te staan, ik heb namelijk niet dagelijks de tijd om 10 min per hoef met de tuinslang af te spuiten.
Ik dacht dat vet er juist voor zorgt dat er geen vocht meer de hoef in kan maar bij jou helpt het dus
rien10 schreef:Locanda schreef:Foto's van de onderkant graagiets anders dan goed bekappen is meestal symptoombestrijding.
En soms moet dat