De paarden hier staan 24/7 buiten, alleen straks als de dazen er weer zijn gaan ze overdag een paar uur naar binnen.
Nu heb ik nog een sliertjes ding aan het halster hangen. Maar vind dit niet afdoende tegen de vliegen. Toch nog vaak traanogen.
En nu wil ik een goed vliegenmasker kopen, waar ze ook in het donker en in de regen goed zicht mee heeft.
Welke zijn aan te raden?
xmarritw
Geplaatst: 26-05-19 18:05
wij hebben veel verschillende maskers voor onze paarden maar dit is een die ik heel fijn vindt. https://www.reindersruitersport.nl/vlie ... -free.html Door de rand boven de ogen zit het masker ver van de ogen af en krijgen ze er geen traanogen van. We hebben deze ook https://www.reindersruitersport.nl/vlie ... -oren.html maar die vind ik minder fijn (dichter op de ogen) Heb geen ervaring met het donker, want wij doen i de avond de kappen altijd af. Ze kunnen wel goed tegen regen
Met heftige regen raad ik het niet aan om een vliegenmasker op te laten. Het gaas kan dan namelijk tegen de ogen aan komen waardoor je eventueel kans hebt op paniek bij het paard.
Wij hebben vliegenmasker zoals Iwan al laat zien. De mijne komt echter bij Kramer vandaan en heeft een grote uitsparing voor de voorpluk (speciaal voor mijn IJslander)
Ik laat mijn Amigo maskers al jaren iedere zomer dag en nacht om, ook met regen. Ligt waarschijnlijk ook aan het soort paard, ik heb meestal brutale apen en die zijn niet zo snel in paniek.
Anoniem
Geplaatst: 27-05-19 05:56
Deze draagt mijn pony 24/7. Het masker houdt de ogen mooi vrij en blijft goed zitten.
Ik heb de Field Relief Midi Vliegenmasker voor alletwee mijn pony's. Heel fijn masker dat niet op de ogen zit. Probeer zelf wel altijd het af te halen als het gaat regenen.
mirgino
Geplaatst: 27-05-19 16:23
mijn paard had deze en stond daar 24/7 mee op de wei als ik er was dan maakte ik hem schoon
is van Silverline, de neusflap kan eraf en de oren ook
Ik denk dat ik voor de field relief midi ga. Mooi zacht materiaal. Vind zo van die het gaas er ook prettig uit ziet, wat snachts ook wel prima zal gaan en in de regen een paar spetters zal ook wel gaan. Mijn paard vind regen in 't gezicht verschrikkelijk. Dus veel water zal er niet op komen. (staan soms zowat met d'r hoofd tussen de benen als 't wat harder regent)
DubbelFun
Geplaatst: 28-05-19 13:00
Ik heb deze Die blijft zeker in de zomer ook dag en nacht om, zelfs als ik ga rijden gaat ie over het hoofdstel om. Ik heb specifiek de zwarte uitvoering omdat die ook werkt als een 'zonnebril' en de ogen beschermd tegen de felle zon.
Die vergelijkbare b-free van harrys horse heeft het bij mij niet lang goed gehouden, dus zal zeker voor die van horseware gaan. stalgenootje haar paard heeft hem hele jaar op, ook in de winter. blijft heel mooi, en zodanig stevig dat bij regen de vorm gewoon intact blijft.