Net verhuisd en nog legen stallen/ weitje

Moderators: Nicole288, C_arola, Coby, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Kaathje1

Net verhuisd en nog legen stallen/ weitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-19 15:40

Hallo iedereen,

Net geregistreerd en meteen een vraagje :D :D :D

Wij zijn net verhuisd (wonen nu in Puiflijk bij Druten- ca. 10km van Tiel af).
Wij hebben 5 paardenstallen (waarvan 1 hele grote die bedoeld is voor 2 paarden), een plek voor een paarden trailer, een grote hooi/ stro hal en een weitje met ca. 3.000m2. Ook hebben wij een rij- bak (verlicht), aparte mest bak en de weg naar de waal om lekker uit te rijden is ca. 500m weg...dus de ideale ligging.

Als aanvulling op onze eigen beestjes zijn dus deze stallen als privé pensioen beschikbaar. *\o/* *\o/* *\o/*

Ik merk dat mensen toch graag zelf voor hun beestjes zorgen, maar de poep id wei liever laten liggen.
Hier worden ze dag en nacht verzorgd en is altijd iemand aanwezig….maar een beetje "hulp" hiermee zou toch niet verkeerd zijn als je dat aan mensen vraagt?
Of ze moeten idd onder "all inclusive" verzorging vallen, dan doe ik dit ook...graag hoor ik hoe jullie dit doen....even advies hoe je hiermee om moet gaan cq hoe je mensen vriendelijk mag vragen om eens de wei te doen....of mee te helpen..... :D

Hoe gaan jullie daarmee om?

En wie nog een privé plekje zoekt ipv onpersoonlijke manege voor zijn beestjes: roept u maar, wij hebben nu nog enkele beschikbaar... :) :) :)

Tarico

Re: Net verhuisd en nog legen stallen/ weitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 15:45

Van tevoren duidelijke afspraken maken. Wij hebben op de stal de regel dat ieder z'n eigen wei uitmest. Mijn pony staat met een andere pony op de wei dus dagelijks voor 2 pony's mesten is max 15 minuten.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 19:05

Dus 5 paarden op 3800m2?(incl bak)
Dat is wel erg klein :)

Daarnaast, ik zou in het contract zetten dat ze verplicht zijn “dit en dat op bepaalde dagen te doen”

Dus dat je er inzet dat ze verplicht bijvoorbeeld op dinsdag de wei moeten uitmesten.

Maar eerlijk zou ik dit in eigen beheer doen ;) kan je er ook nooit gezeur over krijgen

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 19:15

Ik zou één prijs hanteren, die voor jullie het aanvaardbaar maken dat er dagelijks vreemde mensen op het erf zijn.
Daarbij rekening houdend dat jullie er werk van hebben. Wat mensen zelf willen doen, is prima. Maar als de prijs ervan afhangt, willen ze bij aanvang vanalles doen, maar dat valt in de praktijk regelmatig tegen.
Het is voor jullie een extraatje. Dat moet vooral prettig zijn.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Sil2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 19:45

Ik heb je een pb gestuurd :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie