Als mijn paard nat is verschijnen er beestjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jumala

Als mijn paard nat is verschijnen er beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-19 19:20

Nu staat mijn fjord op een nieuwe stal,en nu het wat warmer word en ik haar afspoel of ze is nat van de regen verschijnen er allemaal beestjes,sommige vliegen en springen,en soms zijn ze heel klein en langwerpig,de eigenaar noemt het gewoon,dat hoort in die polder,ik vind het veel,ze is geent tegen staart en manen exeem haar kootholtes was ik soms met vlooien schampo en geef fenicto poeder en spuit,ze krijgt geen snoep of wortels of vreemd voer alleen hooi en soms mag ze grazen,maar heel even
Ze krijgt nu zins drie weken een dikke nek,en jeuk,ik weet even niet hoe ik dit nu onder controle moet houden,op die vorrige stal ging ze iedere avond naar binnen,hier gaat dat niet,haar stal is buiten,en als ik haar daar in zet in haar eentje,schuurt ze zich meteen een rotje,buiten valt het mee in haar zand paddock,ik las ergens dat mensen druppels hennepoli geven,maar ik durf niet,ik heb het wel in huis,ooit voor me zelf gehaald maar ik hoef niet,heeft iemand ervaring met dit?

EvelijnS

Re: Als mijn paard nat is verschijnen er beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 19:43

Ik heb dit topic verplaatst naar VSW, daar past het beter omdat het over de verzorging van je fjord gaat.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 19:58

Ik denk dat het iets van knutten zijn. Zijn hele kleine vliegjes waar eczemers snel last van krijgen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 21:43

Zitten ze echt in de vacht?
Ik denk toch luis :j
Heb hier wel paarden met luis gewassen en als die nat zijn zie je de luizen rondkruipen en ze springen ook wel weg
Zou toch kijken dat je een luizenmiddel kunt krijgen via de dierenarts.
Desnoods vang je een paar van die beestjes, stopt ze in een potje en neemt ze mee naar de dierenarts toe.

Hennepolie kun je prima geven hoor.
Heb je cbd of hennepolie?

Dosering van cbd olie is 3 druppels. En dan 2x per dag.
Van hennepolie weet ik zo niet, maar zal niet veel verschil in zitten.

Geef je naast hooi wel een vitaminesupplement?

Kijk hier ook even voor tips
[MD] [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

jumala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 14:32

Bedankt voor je reactie,ik was haar vaak met schampo voor de hond,dat had ik eens gehaald voor luizen bij de dierenarts,en teer schampo tegen de jeuk in de manen,gek genoeg ziet ze er de volgende dag veel beter uit
Ook als ze korstjes in haar koten heeft was ik dat met vlooienschampo,omdat het helpt,maar de vliegjes of beestjes heb ik nog niet kunnen vangen

jumala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 14:40

Ik heb cbd olie,
Ik las ook hennepzaad,dat eet ik zelf,dat durf ik wel te geven,misschien lust ze dat,dan kan ik daar de fenicto poeder doorheen doen,ze wil niet alles eten,ik meng het soms met komkommer of brandnetels,maar dan moet ik nog mazzel hebben dat ze het eet,bix vind ze wel lekker maar dat hoeft ze niet van mij als ik een korrel bix voor haar neus houd dan eet ze soms het andere haha

jumala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 14:46

Het gaat goed zo,ze krijgt
eigenlijk niks anders,als ze wortels of snoep krijgt van een ander,merk ik het meteen,snoep gaat ze eisen dat wil ik niet en van wortels word ze slaperig en hangerig,ze krijgt wel een glucosamine pil van kruitvat,raar maar waar dat ze dan soepel blijft,daarom moey ik ook soms zoeken hoe ik dat naar binnen krijg,dat kan ook met gras

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 14:58

Alle middeltjes die je benoemt helpen niet tegen luis. Je moet haar wassen met speciale paardenshampoo tegen luizen. Niet tegen vlooien, paarden hebben geen vlooien.