Het leed dat twee paarden heet...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britta31

Berichten: 13163
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 17:33

Kan de ander niet los in de bak erbij.We rijden in een wei en de geitjes en tweede paard lopen er los bij.De wei is wel iets groter dan een rijbak.

Quir

Berichten: 17373
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-19 16:53

Voor nu een redelijk makkelijke oplossing gevonden! Heb een hoekje in de rijbaan afgezet (had ik al in verband met het aanleren longeren van de jongste), maar daar de ander in zetten en dan zijn ze allebei lekker relaxed!

Even lastig met twee paarden er heen lopen, 1 in het vierkantje zetten en de andere er buiten laten. Maar ze zijn verder braaf, dus als ze het eenmaal wat beter begrijpen komt dat vast ook goed!

Iets kalmerends geven paar keer per week, vind ik voor nu in ieder geval geen optie. Meer iets voor echte nood (heb ook altijd wat liggen), maar liever niet als het niet echt noodzakelijk is.

Op de wei laten rennen wil ik ook niet, want geloof me, ze gaan echt héél hard op zo'n 10ha weiland! _O-
En aangezien er ook gewoon (grote) stenen, bomen, etc staan, is mij het risico niet waard. :=

Los in de rijbak erbij vind ik gevaarlijk, voor de paarden maar ook voor mijzelf. Ik mis ook meer dan de helft van mijn zicht, dus ik zie maar een stukje en kan ze niet allebei in de gaten houden.

Maar voor nu werkt het wel om ze allebei mee te nemen, niet super makkelijk om ze op de juiste plek te krijgen als je alleen bent, maar komt vanzelf als ze weten hoe en wat. :):)

MirandaMalik

Berichten: 9900
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Het leed dat twee paarden heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 19:04

Nou mooi dat het opgelost is.
Alleen buiten rijden gaat nog wel lastig worden! _O-

Quir

Berichten: 17373
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-19 19:25

Scheelt dat ik sowieso niet alleen buiten rij, de kans dat ik verdwaal is wel heel groot en de kans dat ik de eerste 10 jaar niemand tegen kom is nog veel groter. _O-

Maar hopelijk gewoon snel meer paarden op stal, dan is het probleem sowieso opgelost. :):)

silvia58

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-07-10

Re: Het leed dat twee paarden heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 19:31

Idd een lastig probleem !
Ik volg ff :)

Anastasia24

Berichten: 2727
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Het leed dat twee paarden heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 19:56

Ik lees hier best veel dat een derde pony erbij halen helpt, maar toen ik 4 paarden op mijn wei had staan, was mijn merrie aardig van slag als ik met één van hun ging rijden\wandelen. Ligt waarscheinlijk aan het paard dan, :o