Ik heb op dit moment maar twee paarden thuis staan, echt de grootste vriendinnen die de hele dag door samen spelen, eten, slapen, kriebelen, etc. Oh en natuurlijk ook af en toe ruzie maken om wie er nu dat plukje gras mag eten...
Maar goed, dat is het "probleem" niet. Het probleem is de bijna blinde paniek als ik er één mee neem om te trainen. Degene die dus achter blijft op stal. Let wel, ik vind hun reactie meer dan normaal en logisch, maar vind het dus erg vervelend voor de achterblijver en zou het graag ervoor willen zorgen dat ze het prettiger hebben.
Het is echt alleen de achterblijver. Degene die ik mee neem om te trainen is eigenlijk volledig relax en reageert ook niet op het geroep van de achterblijver. Alleen de jongste kan heel af en toe even "reageren" (opkijken waar het nu vandaan komt).
Heb al verschillende dingen geprobeerd, zoals de andere op de wei zetten/laten staan. Ze kunnen elkaar dan wel zien, maar de rijbak ligt niet tegen de wei en een stuk hoger. Die op de wei staat rent zichzelf half dood en degene die zou moeten werken, is overal bezig behalve met mij en het werk. Voor beide dus niet fijn...
De één trainen en de ander meenemen werkt wel goed, maar helaas ben ik 99% van de tijd alleen. Dat werkt dus helaas ook niet handig.
Een derde erbij is voor nu even nog geen optie. Maar wie heeft er ideeën, tips, etc. om het voor de beestjes wat prettiger te maken?
Heb echt nog nooit eerder dit probleem gehad, want altijd meer paarden op stal gehad, dus ook nooit één die alleen achter blijft.