Paard staat stil - "Neeeej, kom maar, stap" - Paard kijkt erg onschuldig - "NEEEEJ, KOM !!!!!" - Paard kijkt nog geinteresseerder naar omgeving - Paard krijgt tikje met halstertouw - Paard is erg beledigd - Paard bijt - Paard krijgt op z'n donder - Paard bijt harder enz. enz. Uiteindelijk doet ze dan wel een stapje naar voren maar dan krijgen we weer hetzelfde verhaal en om d'r nou helemaal verrot te meppen da's ook 3x niks.
Maargoed, de eigenaar had al vanaf het begin gezegd dat het paardje nogal snel beledigd is en dan echt niet luisterd en dat je als je maar geduld hebt ze wel luisterd. Ik ga dat dus proberen en elke keer als ze stil gaat staan zeg ik wel "Neej" en ga vervolgens smeken of ze alsjeblieft een stapje naar voren wil doen. Uiteindelijk doet ze dat dan wel maar ik zit dus óf met een lief en blij paardje dat naar een paar keer smeken wel luisterd maar waar ik dus absoluut niet de baas over ben en waardoor er gevaarlijke situaties kunnen ontstaan (bijv. als ze stil gaat staan als we de weg oversteken) óf met een boos en beledigd paard wat pas luisterd als ik d'r echt hard sla (maar dan dus wel heel boos is en zich gaat verzetten).
Het leek mij het beste om op een vriendelijke manier toch respect af te dwingen maar hoe?
.
).