Helaas is een van mijn pony's hoefbevangen. Naast een goede bekapping, magnesium, gluco balance, vrije beweging en pijnstilling (waar we nu even tijdelijk mee gestopt zijn ivm risico op maagzweren), wil ik de paddock grasvrij maken.
Het storten van zand op dit deel (35 x 35m) kost 2500,-. Het keren van de grond kost 1500,- en dan is het nog maar te hopen dat het zand niet té diep zit. Met de grondboor komen we niet echt duidelijk zand tegen.
Mijn plan is nu een laagje te laten afgraven (we hebben een droogliggende poel waar de grond heen kan, een heuvel hebben we namelijk al), en vervolgens een soort sleep te maken voor achter de zitmaaier en elke week dit stuk te slepen om het zo lang mogelijk onkruid- en grasvrij te houden. Dan elke maand een stuk te voorzien van zand, om de kosten een beetje te spreiden.
Aangezien haast geboden is en ik daardoor geen tijd heb om lekker veel te sparen om het in één keer goed te doen, vroeg ik me af of er hier mensen zijn die misschien nog andere ideeën of tips hebben? Of ervaring met het onkruid- en grasvrij houden van een paddock?
Gif spuiten doe ik niet.
Ik hoor heel graag!
Bedankt alvast

Groetjes, Linsey