Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Renee_S schreef:Wat zou je verder graag willen? Is het noorden boven op je plattegrond? En op welke kant zou je graag de deuren willen? Wil je het liefst alles in een loods, of liever buiten met overkapping? Hoe groot wil je je zadelkamer hebben? is een ruim hok voldoende voor voer + zadels? Wil je een aparte ruimte voor hooi / stro, zo ja, hoe groot moet dat zijn? en hoeveel ruimte hebben de schaapjes nodig?
Lukasje schreef:Onze stal is iets groter, heeft 6 stallen. Ik gebruik die een beetje als voorbeeld.
Je zou 3 stallen op rij kunnen doen van elk 3.5m lang die een deur met buitenluik hebben. Elke stal is 3 meter breed. De middengang is ook 3m. Aan de andere kant kan je 2 stallen van 3 op 3 voor bv de c-pony’s en dan heb je nog een ruimte van 3 op 4.5m over voor opslag en zadelkamer.
Wanneer de pony’s met elkaar overweg kunnen zou je kunnen kiezen voor halve staldeuren binnen waardoor het ruimtegevoel voor de pony’s groter wordt en het voeren praktischer. Op de kopse kant kan een grote schuifpoort.
LaDonna75 schreef:Indi_Vito schreef:Hubo stallen bouw.
Hebben bij ons de stal gebouwd en echt onwijs tevreden mee!
Hubo? Heb je een link voor mij, ik kom er met Google niet uit.