Kunst staart of extensions

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kady1

Kunst staart of extensions

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 07:48

Onlangs heb ik een paard gekocht welke bij haar vorige eigenaren uit de wei gehaald werd en ineens geen staart meer had. Wat er is gebeurd weet niemand.

Voor de verkoop hebben zij daar extensions in laten zetten. Dit is naar mijn mening niet zo mooi gedaan, de enxtentions zijn dunner dan de staart hoort te zijn, daarnaast breekt het af inclusief echt haar, wat erg zonde is want het is al zo dun en word nu dus nog dunner.

Ik ben nu de opties aan het bekijken voor een andere methode enxtentions. Ze zou dan een complete nieuwe staart krijgen a 100 enxtentions waar best een prijskaartje aan hangt. Welke elke 3 tot 6 maanden ( voor een gereduceerd tarief)terug komt.

Daarom ben ik ook aan het kijken naar een kunst staart die ik alleen voor wedstrijden kan gebruiken. Nadeel daar van is dat ze dan in de wei geen staart heeft en dus ook geen vliegen Ed kan weg zwiepen.
Voordeel eenmalige kostenpost

Nu vroeg ik me af wat zouden jullie doen?
En heeft er miss iemand foto's van een kunst staart hoe dat er uit ziet en hoe je dat bevestigt bij het paard?

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 08:04

Mijn paard heeft ook geen staart, daar zijn 6 weken nadat ze geboren is, de onderste staartbeentjes geamputeerd en ondanks dat toen wij ze kochten met 3 maanden, gezegd werd dat het wel weer aan zou groeien, is dat nooit meer gebeurd. Ze is nu 9 en moet het doen met wat zielige sliertjes.

Ik heb extensions geprobeerd maar die lagen er na 6 weken al uit, omdat ze veel op de wei staat en met rollen etc. ze er gewoon met bossen uitvielen, geen succes dus.

Ik heb nu een inzetstaart die ik indoe als we op wedstrijd gaan, ideaal ding en als mensen het niet weten, zien ze het echt niet. Paardlief staat wel altijd met een vliegendeken op, zodra het vliegend gespuis zich weer aandient. De staart bevestig je als volgt; je vlecht in de bestaande staart een ring in en dan schuif je daar de nepstaart overheen en die trek je dan vervolgens aan met een koordje zodat deze niet terug kan schuiven en mooi blijft zitten.
Ik heb die van mij gekocht bij de Paardenkapper.nl

Kady1

Re: Kunst staart of extensions

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 08:11

Oke super bedankt ik ga de site even bekijken. Bij mijn paard zou het in theorie terug moeten groeien. Ze heeft nu alleen haar bij de staartwortel.

Vind jou paard het niet raar als ze normaal geen staart heeft en je het er dan inhangt en ineens wel een staart heeft ?

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 08:45

Kady1 schreef:
Vind jou paard het niet raar als ze normaal geen staart heeft en je het er dan inhangt en ineens wel een staart heeft ?

Nee hoor, ik merk geen verschil :-)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 08:49

maar mag ik vragen waarom je daar die dingen in laat zetten.....
Zelf zou ik het zo laten het dier heeft het niet en dat is nu eenmaal zo.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 08:53

Okee het dier heeft dus wél een staart begrijp ik nu? De staart is slechts kaal en het haar groeit weer bij? Dan zou ik het zo laten want als die haren steeds afbreken door de extensions gaat het wel heel erg lang duren voordat het dier weer lange staartharen heeft van zichzelf.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 08:55

Noppert schreef:
Mijn paard heeft ook geen staart, daar zijn 6 weken nadat ze geboren is, de onderste staartbeentjes geamputeerd en ondanks dat toen wij ze kochten met 3 maanden, gezegd werd dat het wel weer aan zou groeien, is dat nooit meer gebeurd. Ze is nu 9 en moet het doen met wat zielige sliertjes.

Ik heb extensions geprobeerd maar die lagen er na 6 weken al uit, omdat ze veel op de wei staat en met rollen etc. ze er gewoon met bossen uitvielen, geen succes dus.

Ik heb nu een inzetstaart die ik indoe als we op wedstrijd gaan, ideaal ding en als mensen het niet weten, zien ze het echt niet. Paardlief staat wel altijd met een vliegendeken op, zodra het vliegend gespuis zich weer aandient. De staart bevestig je als volgt; je vlecht in de bestaande staart een ring in en dan schuif je daar de nepstaart overheen en die trek je dan vervolgens aan met een koordje zodat deze niet terug kan schuiven en mooi blijft zitten.
Ik heb die van mij gekocht bij de Paardenkapper.nl

Met zo'n nepstaart als Noppert bedoeld heb ik ook goede ervaring. Bleef goed zitten en op de juiste manier bevestigd zag je er niks van.

Boedha_1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 08:58

Heb je een foto van hoe de staart er nu uit ziet?
Wij hebben 3 paarden op stal staan waarvan er 2 extensions hebben en 1 een inzet staart voor wedstrijd.
Misschien dat ik je kan helpen met info.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 09:47

Via mijn telefoon lukt het niet op foto's te plaatsen . Zal vanavond foto's plaatsen via de pc

Boedha_1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 10:06

Afbeelding

Afbeelding

Beide staarten zitten extensions in. Foto’s zijn direct na het inzetten gemaakt, ik vind het zelf als het een paar dagen hangt mooier worden. Kan straks wel een recente foto maken. Bij ons gaan ze ongeveer 10 maanden mee, daarna worden er nieuwe in gezet. Dit verschilt heel erg per paard (hoe snel groeit het haar).
Van de inzet staart heb ik zo geen foto bij de hand omdat deze alleen op wedstrijd in hangt.