Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Vrouwdarijn schreef:Mijn moeder had speciale wormen voor in de composthoop/vlasmesthoop. Ik weet niet of dit dezelfde waren als jij nu hebt. Zij was er erg tevreden over. De hoop ging ineens een stuk sneller composteren. Zij (lees: mijn vader, zusje of ik) draaide de hoop geregeld om. De compost deed het ook goed op de weide, en andersom.
Vrouwdarijn schreef:Mijn moeder had speciale wormen voor in de composthoop/vlasmesthoop. Ik weet niet of dit dezelfde waren als jij nu hebt. Zij was er erg tevreden over. De hoop ging ineens een stuk sneller composteren. Zij (lees: mijn vader, zusje of ik) draaide de hoop geregeld om. De compost deed het ook goed op de weide, en andersom.
joyce B schreef:Hier compost wormen van de buurvrouw gekregen. Het composteert beter en misschien iets sneller maar het meeste moeten we nog steeds afvoeren omdat we te veel paarden hebben voor de oppervlakte mestplaat.
We bewaren nu wel mest met wormen voor in de groentetuin en een beetje voor op het land waar de boer niet kan bemesten en een man haalt een deel op voor zijn volkstuin en vriend voor zijn groentetuin.
Het composteert beter en sneller als je de hoop luchtig houdt en af en toe keert. Maar daar hebben we geen machines voor en is te veel en zwaar werk.