Stal inrichting

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Spaansepony

Stal inrichting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 11:13

Jullie bokkers zijn creatief, en denk creatiever als mij, dus dacht ik. Ik schakel jullie in!

Situatie schets:

2 hectare weide, 8 bestaande boxen, hoop troep en kleine gebouwtjes van geitjes en kippen (deze zijn niet meer te hergebruiken)

Onze situatie teveel paarden en spullen voor de huidige setting. In de stallen kunnen geen boxen meer bij. Alles staat al krap op elkaar. Anders inrichten is niet mogelijk.

Oplossing voor de stallen extra is een container laten plaatsen. (Dit mag en is nagevraagd bij de gemeente)

Maar nu, waar gaan de spullen heen, terrein is openbaar gelegen, dus iedereen kan met kwade zin erbij. Camera’s worden nog opgehangen. Eigenaar woont ernaast maar heeft niet nachts zicht op de kostbare spullen, inmiddels word ik gek van alles continu meeslepen en de kinderen kunnen nu niks meer.

Ik zoek een goed afsluitbare hok? Goedkope camper? Iedergeval iets en niet iets wat zomaar open te breken is. Ook niet iets al te groot zoals een container extra ivm niet te veel mogen verbouwen.

Daarnaast willen we een simpele bak aanleggen, we kunnen een hoop zelf zoals sleuven graven met machine etc. Omdat we dit in bezit hebben en kennis in de grond werkt maar geen ervaring heeft met bak aan te leggen, hoe kun je het beste en goedkoop (omdat nood oplossing voor winter word) aanleggen. We zitten op kleigrond dacht ik uit mijn hoofd dus omspitten heeft geen nut.

Anyway brand los!

Marie111

Re: Stal inrichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 11:15

Waarom niet 1 grote schuilstal met afgesloten ruimte voor je spullen?

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 11:19

Marie111 schreef:
Waarom niet 1 grote schuilstal met afgesloten ruimte voor je spullen?

Omdat ik ze in de winter niet 24/7 buiten wil hebben wat persoonlijke keuze is. Ze gaan hier altijd in de winter van 07.00 tot 20.30 naar buiten met onbeperkt hooi. Daarnaast hebben we groepen die niet bij elkaar passen, merries en hengsten, en twee dieren die niet 24/7 buiten kunnen blijven door medische gebeuren.