Interesse nieuwe slowfeeder hooitas

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boris_rakker

Interesse nieuwe slowfeeder hooitas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-19 22:12

Hallo allemaal,

Mijn paard staat zo ongeveer permanent op dieet en krijgt meerdere malen per dag een plakje hooi via een zeer fijnmazig net. Hij heeft de netten helaas nog behoorlijk vlot leeg en daarom ben ik aan een nieuw type hooitas aan het werken. Het prototype zal binnenkort in zijn stal hangen.

Graag zou ik bij jullie de interesse peilen om dit product mogelijk daadwerkelijk op de markt te brengen:
https://www.survio.com/survey/d/Z7H4A7S8B4X7C0Q8V

Mijn dank is groot!

Punz

Re: Interesse nieuwe slowfeeder hooitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 22:23

Enquete ingevuld. Maar vraag me oprecht af of jouw ontwerp (voorlopig alleen nog maar beschreven, nog geen prototype begrijp ik?) daadwerkelijk een verbetering is tov de al bestaande netten.
Je wil de opname snelheid meer beperken begrijp ik, maar gezien de grootte van de mazen die je hanteert vraag ik me af of je dat daadwerkelijk waar kunt maken

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 22:28

Enquete ingevuld. Ik vraag me ook af hoe dit een verbetering zou kunnen zijn? Er zijn genoeg netten van tussen de 2 a 5 cm maaswijdte. Dat lijkt me dus niet echt een verschil?

Hier een groot hooinet met een maaswijdte van 2cm waar ongeveer 8 a 9 KG in kan. Prima. De enige reden dat ik liever een tas zou hebben is voor het vullen. Maar dan zou ik gaan voor een Little Bit hooitas kunnen gaan. De enige reden dat ik dat niet doe, is dat ik ze toch nog wat duurder vind in verhouding met een hooinet.

boris_rakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-19 22:47

Of het daadwerkelijk een verbetering gaat zijn ga ik dit weekend merken. Dan zijn de materialen er en kan ik gaan testen.

Ik heb nu netten met een vierkante maas van 2,5 cm maar als ik daar 9 kilo in doe heeft hij dit in 4 uurtjes op. De mazen zitten over het hele net dus er steken genoeg sprieten uit. Door dicht materiaal te gebruiken met dus minder openingen hoop ik het uitdagender te maken.

De little bit tassen vind ik te duur om te proberen vandaar dat ik zelf iets ga maken voor lagere kosten (en ook gewoon omdat ik het leuk vind om te proberen), daarnaast zijn er andere eigenschappen tov reeds bestaande oplossingen die mogelijk voor anderen ook prettiger zijn.

Ik ben me er van bewust dat het misschien lastig is om er iets bij voor te stellen maar het leek mij toch fijn om een klein beetje marktverkenning te doen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 23:17

Wat gaat het verschil worden met de Little bit tas? Die heeft vrijwel alles wat jij noemt!