Bodemedekking Stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loentje99

Bodemedekking Stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-19 13:01

Hallo Bokkers!

Wat is het beste bodembedekking voor een paardenstal, iets wat makkelijk schoon te maken is en niet te stoffig.

Groetjes! (_) X

Eveyy

Re: Bodemedekking Stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 14:49

Is persoonlijke voorkeur denk ik.. Mijn paarden staan op vlas, makkelijk te onderhouden, dagelijks de mest eruit, 1x in de week de plasplekken en stoft niet. 1x in de week pak erbij en klaar. Ik vind het ideaal. Nadeel is ze kunnen er niet van eten, maar ik heb grote hooinetten op stal, dus dat is geen punt.

Voorheen stond mijn ruin op stro op zijn vorige stal, dat stoft meer, maar alleen met opstrooien.. Voordeel is dat ze ervan kunnen knabbelen, nadeel dat je wel dagelijks goed moet uitmesten in mijn mening.

Beiden kun je wel oppotten, maar dat vind ik zelf echt helemaal niets, te vies Maar dat is ook weer persoonlijk..

Renee_S

Re: Bodemedekking Stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 15:02

Ik heb ze op gehakseld stro staan. Ideaal vind ik dat. Ze kunnen er wat van knabbelen maar eten het niet op (wat ze met gewoon stro wel doen) En het blijft voor mijn gevoel langer schoon dan gewoon stro.
Het grote voordeel t.o.v. vlas vind ik dat je het niet apart hoeft af te voeren maar het gewoon op de mesthoop mag

zuigstengel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 15:03

Ik heb ook vlas in de stallen liggen. Makkelijk in onderhoud. Ik haal elke dag de mest eruit met handschoentjes en 1x per week het plasgedeelte. Ik ben begonnen met 3 pakken en afhankelijk van hoe lang ze buiten staan, gooi ik na het mesten 1 pak bij.

Een nadeel vind ik wel dat het vlas de vocht uit hun hoeven trekt. Sinds ik vlas heb, zijn de hoeven echt een stuk droger geworden.