Online tekenprogramma paddock paradise

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia96

Online tekenprogramma paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-19 08:48

Knettergek word ik van de zoektocht naar een online ontwerpprogramma voor een paddock paradise. Ik zie de mooiste afbeeldingen voorbij komen, maar heb geen idee waar ze gemaakt zijn.

In topics wordt ook vaak de vraag gesteld, maar een antwoord heb ik er nog niet kunnen vinden.
En als ik al een programma vind, dan is het super ingewikkeld, óf de grootte van het perceel past niet (zoals bij die van Gardena).

Wie kan helpen? Dank!

capopjekop

Re: Online tekenprogramma paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 08:52

Heb je sketsup al geprobeerd? Daar kun je je plattegrond in uploaden om daarna te bewerken

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-19 09:01

capopjekop schreef:
Heb je sketsup al geprobeerd? Daar kun je je plattegrond in uploaden om daarna te bewerken

Klinkt echt onnozel, maar dat leek me zo ingewikkeld :+ Maarrr ik heb dat op m'n telefoon gedaan. Wellicht even op m'n pc bekijken.

RomileyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 09:58

Ik zou inderdaad gaan voor Sketchup op je PC! Heb er zelf geen ervaring met het tekenen van een paddock paradise, maar lijkt me toch het makkelijkst. Als het echt te ingewikkeld is, misschien toch eens kijken via Paint?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 10:01

Van sketsup heb je heel veel how to's op youtube. Ik had het programma snel onder de knie.

Je kunt ook vergelijkbare programma's gebruiken die eigenlijk voor woningen en kantoren zijn als het alleen om de plattegrond gaat. Denk dan aan floor planner of pcon. Floor planner is denk ik het makkelijkst. Pcon is vergelijkbaar met sketsup

equishoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 16:16

Ik snap echt helemaal niks van Sketchup. We moesten voor school een gebouw ontwerpen, nou na 4 weken les lukte het nog steeds niet.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:21

Ik gebruik Gardenplanner. Is de eerste maand geloof ik gratis. Makkelijk in gebruik. Heb er de betaalde versie ook van gekocht zodat je je schetsen kan opslaan en daarna weer kan bewerken.

Sketchup vond ik ook veel te moeilijk.
Laatst bijgewerkt door Slmt9 op 28-04-19 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:27

Ik vind Sketchup ook erg fijn. Ik doe de opleiding Landscape Design en moet dus ook wel eens wat dingen tekenen/ontwerpen. Ik gebruik Sketchup niet zo heel vaak, maar ik vind wel dat het fijn werkt en je kan er duidelijke en mooie dingen in tekenen. Met websites met tips en stappenplannen en met tutorials op YouTube kom je denk ik al een heel eind :)

Heb je voorbeelden van plaatjes die jou aanspreken zoals je in de openingspost aangeeft? Misschien dat mensen herkennen met welk programma die zijn gemaakt :)

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-19 18:03

Danielleeee_ schreef:
Ik vind Sketchup ook erg fijn. Ik doe de opleiding Landscape Design en moet dus ook wel eens wat dingen tekenen/ontwerpen. Ik gebruik Sketchup niet zo heel vaak, maar ik vind wel dat het fijn werkt en je kan er duidelijke en mooie dingen in tekenen. Met websites met tips en stappenplannen en met tutorials op YouTube kom je denk ik al een heel eind :)

Heb je voorbeelden van plaatjes die jou aanspreken zoals je in de openingspost aangeeft? Misschien dat mensen herkennen met welk programma die zijn gemaakt :)

Zal me eens beter verdiepen in sketchup, maar mijn gevoel zegt dat er ook wel iets voor dummies moet zijn toch? :-)

Dit soort plaatjes bedoel ik:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gejat van internet via Google.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:52

Die zijn denk ik in Illustrator, autoCAD of Vectorworks iod gemaakt. Je kan ook op papier schrtsen en kijken of iemand met meer verstand van computerprogramma's het voor je uit wil werken

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-19 19:47

Hmmmmmm zat zelf ook al aan Illustrator te denken. Misschien moet ik daar eens een -versimpelde- variant in proberen te maken.

Bedankt voor het meedenken so far!