Hallo medebokkers! Een stalgenootje en ik lopen een beetje tegen een dilemma aan.. Omdat onze rijbaan best zwaar is en we in de zomer dus absoluut niet kunnen springen daar willen we kijken of we de hindernissen kunnen opzetten in de weide. Wij lopen er alleen tegen aan of het slecht is voor de hoeven/ pezen omdat er dan geen zand is om op te vangen.. Graag hoor ik of dit kwaad kan voordat we uberhaupt gaan vragen of wij er een ‘springweide’ van kunnen maken
( Sorry als het verkeerd staat ik wist mijngod niet waar ik het moest plaatsen!! )
quera
Geplaatst: 23-04-19 22:30
Als dat mag van de staleigenaar en de wei is egaal zou dat prima kunnen als de wei droog is.
Het zou prima moeten kunnen als je een vlakke grond hebt. Het is alleen belangrijk dat je goed oplet hoe de weide eruit blijft zien. Denk daarbij aan of er geen molshopen komen of ander gaten, want dat is erg gevaarlijk. Ook moet je oppassen met nat gras omdat dat glad kan zijn.
Je weet dat gras niet groeit op beton? En het dus altijd een vorm van demping heeft? Als de staleigenaar toestemming geeft, dan zou het in principe kunnen. Houd idd wel rekening met gladheid, gaten en molshopen.
Pattypaard
Geplaatst: 24-04-19 21:10
Hier in de regio worden regelmatig KNHS springwedstrijden gehouden in weides. Het kan prima. Kan alleen ooit wat glad zijn, met de dauw of als het geregend heeft. Maar dat verschilt heel erg per wei.
Ik heb thuis ook een parcours in een stuk van de wei staan en rij daar heel de zomer in. Is ook bijna nooit glad hier. Als het gras te lang wordt maai ik het.