Heb al even gezocht in andere topics maar niet echt antwoord gevonden op mijn vraag. Ik heb sinds een paar maanden mijn paarden aan huis. Bak laten aanleggen door de grond om te keren. De bak is erg zwaar als het droog is maar als het veel regent droogt het ook super snel op.dus eigenlijk altijd zwaar. Ik vroeg me af of dit tijd nodig heeft om te verbeteren en of er evt iets aan te doen is. Ander (leemhoudend) zand er bovenop? Houtsnippers? Vlokken wil ik eigenlijk niet ivm kosten en dat ik dan ook een andere sleep nodig heb. Iemand tips?
Heeft denk ik even tijd nodig om te verbeteren. Wij hadden op ons galoppad extra zand gestort en die was ook een tijd niet goed te gebruiken doordat hij heel zwaar was. Nu gaat het al veel beter omdat het zand wat gezakt is. Het kan misschien ook helpen om je bak te sproeien.
Vayo
Geplaatst: 24-04-19 19:52
Ik lees even mee. Op ons vorige plek ook de grond laten keren. Daarna wel heel goed aangereden met de trekker. Bij vochtig weer was hij prima. Ik de zomer idd ook mul en zwaar. Slepen en sproeien zorgde er voor dat hij goed te rijden was, maar inderdaad droogde hij snel op dus moest ik dagelijks sproeien als we dagelijks wilden rijden.
Ik moet trouwens wel zeggen dat hij na een hele natte winter goed ingeklonken was en vaster werd. Dat scheelde ook al veel. Nu verhuist en ook hier komt een bak. Omdat alleen wij er in gaan rijden en het puur hobby is willen we er geen duizenden euro's aan uitgeven.
Wij twijfelen tussen weer laten keren of gewoon frezen en zo op de bodem rijden. Maar ik lees even mee, wellicht heeft iemand dé tip voor een gekeerde bodem.
Wij hebben onze bak 10 jaar geleden laten keren. We zitten op zandgrond en onze bak is ook veel te zwaar. We gebruiken de bak als paddock, (ik rij zelf altijd buitenritten, dus hoef ik ook niet perse een goede bak) en daar is hij perfect voor; altijd droog. je kunt er echt niet in rijden. Zelf niet na slepen. Alleen als het heeeeeel veeeeeel geregend heeft en dan direct slepen, zou je een rondje redelijk kunnen rijden. na 10 jaar nog niet ‘ingezakt’. Ik heb ook wel gedacht om er leem er op te laten storten, alleen hoeveel dan? En dat je dan met het probleem komt te zitten dat het water blijft staan?
Interessant Orchidee, heb jij enig idee waar ze dat vandaan hebben gehaald en wat de kosten zijn?
Anoniem
Geplaatst: 25-04-19 12:29
Ratjetoe schreef:
Interessant Orchidee, heb jij enig idee waar ze dat vandaan hebben gehaald en wat de kosten zijn?
Nee, helaas. Stal bestaat inmiddels ook niet meer dus ik kan het ook niet vragen. Misschien informeren bij een firma die rijbanen aanlegt? Overigens schijnt kokosvezels hetzelfde effect te hebben. Dat zag ik wel op marktplaats staan, kun je altijd een offerte opvragen.