eigen verplaatsbare stal bouwen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

d4rkhorse

eigen verplaatsbare stal bouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-19 16:52

Ik was eigenlijk wel eens benieuwd of iemand ooit zijn eigen verplaatsbare paardenstal heeft gemaakt.
en wat de kosten hiervan waren. :)

De bedoeling is dat ik de stal op een wei zou willen plaatsen waar ze snachts binnen kunnen staan.
Nu ben ik ook eens benieuwd of jullie paard alleen staat?

Ibbel

Re: eigen verplaatsbare stal bouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 17:23

En je wilt verplaatsbaar omdat je denkt dat je dan geen bouwvergunning nodig hebt?
Dat is nl een wijdverbreid misverstand....

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 17:47

Hier helaas ook controle gehad en de schuilhut moet 1 week per maand van het terrein verwijderd worden, dus dat hij verrijdbaar is wilt niet zeggen dat hij nu gewoon mag blijven staan helaas!

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 17:53

Zo'n 10 jaar geleden was dat per gemeente afhankelijk of dat mag idd. Hier niet, wij kochten een huis met verplaatsbare schuilstal er op en na een aantal weken toen wij het huis op naam hadden (woonden er nog niet eens), werden we heel onvriendelijk incl schrijven van politie verzocht deze te verwijderen omdat het niet toegestaan was. Was voor ons niet erg, wij hebben stallen gebouwd (met vergunning natuurlijk), maar als het had gemogen hadden wij deze er tegen regen en zon wel laten staan, ondanks dat ze 's nachts en bij slecht weer gewoon op stal staan.

d4rkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-19 18:03

Ibbel schreef:
En je wilt verplaatsbaar omdat je denkt dat je dan geen bouwvergunning nodig hebt?

nee gewoon omdat als ik naar een andere wei ga dat ik het dan daar op kan zetten :+

een bouwvergunning vragen we natuurlijk aan! :o

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 18:30

Kosten weet ik niet, hier stond een schuilstal met damplaten, die had een stevig houten frame, vond het prima destijds. Buren hadden een containerstal met onderstel die ze met een tractor verplaatsten, wellicht ook een idee.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 18:36

d4rkhorse schreef:
Ibbel schreef:

nee gewoon omdat als ik naar een andere wei ga dat ik het dan daar op kan zetten :+

een bouwvergunning vragen we natuurlijk aan! :o

Jij hebt dus verschillende percelen weiland met bouwblok? Een bouwvergunning wordt afgegeven op een specifiek stuk grond nl...

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 18:38

Idd Ibbel! Wij hebben stallen gebouwd, maar dat moest wel binnen het bouwblok op het perceel vallen. Dan heb ik het niet over een perceel met alleen landbouwgrond, maar perceel met woning. Het bouwblok eindigt dan redelijk dicht achter het huis met garage, zeker niet overal op ons perceel keuze om de stal te bouwen.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 18:40

Ik heb hier veel "onderzoek" naar gedaan en uiteindelijk via marktplaats voor €2000 een verplaatsbare gekocht.
Als ik hetzelfde had willen bouwen was ik ca 1000-1500 kwijt geweest, maar was de stal niet verplaatsbaar geweest.
5 jaar getwijfeld en nu sinds een maand super gelukkig, had het veel eerder moeten doen!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 05:35

Alleen staan ging hier echt niet. En in de buurt (lees 800m verderop) staat een paard wel alleen en die staat voornamelijk in een hoekje van de wei het erf op te kijken.

Qua verplaatsbare stal zou ik denken aan een paneelconstructie, die zie je veel met 3 wanden als schuilstal, maar met 4e wand kan echt ook.

Als het niet per se gemakkelijk verplaatsbaar moet zijn maar voornamelijk betaalbaar zou ik eerder voor containerstallen gaan. Wel verplaatsbaar, maar het verplaatsen is dan kostbaarder.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 05:42

Verplaatsbare stal heb ik geen ervaring mee.
Paardje heeft wel 2 weken alleen gestaan met ponys 10 meter verderop en dat vond ik vreselijk sneu. Een vreemde zag er niets aan maar voor mij was het duidelijk dat ze eenzaam was.
Pony erbij gezet en ze had meteen weer een gelukkige blik.

Niet voor niets zijn er in landen wetten dat ze contact moeten hebben met soortgenoten en waren ze er in nederland ook mee bezig.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 06:33

Wil je je paard alleen houden dan? Dat zou mijn keus nooit zijn, paarden zijn kuddedieren en afgezien van enkele uitzonderingen zijn ze gelukkiger met een maatje

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 07:02

Is zo’n tenten schuilstal niets voor je?