Is dit realistisch?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Luca03

Is dit realistisch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-19 16:26

Hoi bokkers

Momenteel sta ik met mijn shetlander merrie (en binnenkort veulen) op een privé stal waar ik alles zelf moet doen. Nou prima, maar ik kom niet overeen met de staleigenaar en voel me daar helemaal niet op mijn gemak. Dus opzoek naar iets anders, nu kan ik op 15 minuten fietsen een weide huren van 3200 vierkante meter voor 1250 euro per jaar. Huur op jaarbasis, nu is er geen stroom of watervoorziening aanwezig.
Dus even een lijstje

2 shetlanders
3200 vierkante meter
1250 euro per jaar (ik ga proberen om dit naar 1200 per jaar te krijgen)
Schuilhok + voerhok aanwezig
Geen stroom (wel ursusdraad rondom) en watervoorziening

Is dit realistisch of veel te duur?

Anoniem

Re: Is dit realistisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 16:27

In welke omgeving zit je?

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-19 16:29

brokjes schreef:
In welke omgeving zit je?

Dendermonde, België
Moet zeggen dat hier veel groen is maar weinig te huur.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 16:36

In zogge staat een weiland te huur, tegen gekomen via een fb groep.
Weet niet of dat te doen is, want D'monde is 'groot', weet dus niet van waar je juist bent.

De prijs voor weiland te huren is vrij hoog vergeleken met pachtprijs en je moet er nooit veel van verwachten. Meestal alles zelf doen, omheining, water, electriciteit, ...
Kan je wel aanraden om een zonnepanneeltje van Ghallager te gebruiken, zijn wij toch goed af mee geweest toen we onze paarden nog hadden.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 16:37

Eerlijk lijkt het me veel te duur, bovenop de kale huurprijs komen er ook nog extra kosten bij van aanschaf van hooi/stro, en wat je nodig bent om het draad/stroom en het water te regelen.
Denk er ook aan hoe je het in het donker/winter wil regelen.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-19 16:38

Keandra schreef:
In zogge staat een weiland te huur, tegen gekomen via een fb groep.
Weet niet of dat te doen is, want D'monde is 'groot', weet dus niet van waar je juist bent.

De prijs voor weiland te huren is vrij hoog vergeleken met pachtprijs en je moet er nooit veel van verwachten. Meestal alles zelf doen, omheining, water, electriciteit, ...
Kan je wel aanraden om een zonnepanneeltje van Ghallager te gebruiken, zijn wij toch goed af mee geweest toen we onze paarden nog hadden.

Zou je mij in pb kunnen sturen welk fb groep? :D
Dan kan ik het eens bekijken

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 16:42

100 euro per maand vind ik een nette prijs. Mijn pa had vroeger landbouwgrond en kreeg daar ook 100 euro per maand voor.

Waar kun je voor 50 euro per pony je pony een maand stallen?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 17:00

capopjekop schreef:
100 euro per maand vind ik een nette prijs. Mijn pa had vroeger landbouwgrond en kreeg daar ook 100 euro per maand voor.

100 euro per maand voor een hectare is nog weer wat anders dan voor 0.3 hectare.
Daarbij is goede landbouwgrond gemiddeld ook meer waard dan een "prutsstukje"
Daarbij is je berekening niet helemaal "correct" want die 100 euro totaal is nogal kaal, eer je alles geregeld hebt zoals je wilt denk ik dat je het bedrag al gauw verdubbeld hebt(voer aankoop, mestafvoer, onderhoud land, stroom, water enz. maar ook aanschaf van eenmalige dingen)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 20:38

capopjekop schreef:

Hier ben ik het mee eens.

Overigens hoop ik dat je met "2 shetlanders" niet je merrie met veulen bedoelt. Inderdaad hoort een pony niet alleen te staan, maar dat is met deze constructie wel de realiteit voor je merrie. En dan heeft ze daar bovenop ook nog de zorg voor een veulen. In haar eentje. Zet er dan een andere shet bij, dan is ze niet alleen (een veulen is een baby, dat telt niet. Daar kan ze namelijk geen taken mee verdelen) en kan de andere pony ook een beetje op het veulen letten.