Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sodeletuut schreef:Hallo!
Puur uit interesse heb ik een vragenlijstje gemaakt over een PP pensionstal. Ik ben heel benieuwd wat jullie ideeën en wensen zijn!
1. Zou jij interesse hebben om je paard op een PP pensionstal te zetten?
Absoluut, fijne manier van paarden houden!
2. Met hoeveel paarden mag jouw paard maximaal in een kudde staan op een PP? (Liever 1 grote kudde op veel ruimte, of meerdere kleine PP'tjes en kleinere kuddes)
Persoonlijk meerdere kuddes, zo kan je meer inspelen op voerbehoeftes, merrie/ruinen etc.
3. Welke faciliteiten wil je graag hebben op jouw ideale PP pensionstal?
Een goede rijbak, longeercirkel, poetsplaats met warm water (evt tegen betaling) en of zadelkasten of ruimte om je eigen zadelkast te zetten. Ook een paar "standaard" stallen om je paard bijvoorbeeld alvast even apart te kunnen zetten als de smid/dierenarts komt of bij ziekte bijvoorbeeld
4. Wat zou je maximaal willen betalen voor deze PP?
200 euro per maand
5. Wil je dat warm- en koudbloeden gescheiden worden in de PP kudde?
Niet per se een warm/koud bloed scheiding, maar misschien eerder een scheiding kwa voerbehoefte.
6. Wil je liever dat jouw paard 24/7 op het PP loopt in de kudde, of alleen overdag, en 's nachts een eigen stal?
Afhankelijk van de schuilgelegendheid. Kunnen alle paarden fatsoenlijk schuilen bij slecht weer (evt ook hooi binnen, dan absoluut 24/7 buiten, maar indien dit niet het geval is heb ik ze zeker in de winter liever snachts op stal
7. Nog andere aanvullingen?
Goed maar arm ruwvoer onbeperkt te krijgen zou voor mij echt een voorwaarde zijn
Alvast bedankt!
Puur uit interesse heb ik een vragenlijstje gemaakt over een PP pensionstal. Ik ben heel benieuwd wat jullie ideeën en wensen zijn!
ja absoluut
2. Met hoeveel paarden mag jouw paard maximaal in een kudde staan op een PP? (Liever 1 grote kudde op veel ruimte, of meerdere kleine PP'tjes en kleinere kuddes)
liever kleine kuddes en even aantallen, maar voldoende ruimte is net zo goed belangrijk
zou fijn zijn als er gemest wordt, vitaminebrok en medicijnen gegeven worden en dekenservice is ook fijn.
350
niet perse warm en koudbloeden, maar een beetje hetzelfde ruwvoer beleid is fijn.
6. Wil je liever dat jouw paard 24/7 op het PP loopt in de kudde, of alleen overdag, en 's nachts een eigen stal?
24/7 los rondlopen heeft voorkeur
kwaliteit ruwvoer moet goed zijn, voldoende schuilmogelijkheid en voldoende ruimte per paard.
Alvast bedankt!
Ja.
Meerdere kleine PP's en kleinere kuddes, maximaal 7 paarden afhankelijk van de ruimte maar minimaal 100m2 gedraineerde buitenruimte per paard excl weiland.
Goede, rijdbare overdekte bak met goede kwaliteit bodem van minimaal 20x60. Uitrijmogelijkheden.
Afhankelijk van voerbeleid en capaciteit schuilstal en bodem van de PP tot max 450 per maand
Nee
24/7 in de kudde en liever ook dat de andere paarden niet in de nacht naar stal gaan om de kudde stabiel te houden.
Ja, ik zou dit alleen overwegen als de PP in een straal van 15km rond mijn huis zou zijn en als de PP naast de voorzieningen voor de ruiter ook zou beschikken over een goede, grote, winddichte schuilstal met voldoende ruimte voor alle paarden in de PP, zo'n 10m2 per paard met een zachte bodem om ten aller tijden te kunnen liggen.
Daarnaast vind ik de bodem van de track en de paddockstukken ook erg belangrijk. In de zomer niet mul en zwaar, in de winter geen bagger. Daarnaast goede kwaliteit ruwvoer, liefst hooi, gevoerd uit timergestuurde slowfeeder zonder metalen rek o.i.d.
Daarnaast ook mogelijkheid tot stal bij kudde voor blessures.
Alvast bedankt!