Mvg lieze
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Suzanne F. schreef:Als hij geen deken heeft en buiten staat dan kan je niet eerder wassen dan echt wel 25 graden minimaal. Dan droogt hij ook weer snel in het zonnetje.

Hier was ik ze volledig van om en om de 21-22 graden. Het hangt inderdaad echt van de wind af, want het is hier al 21 graden geweest en erg warm maar er zit nog een erg fris "ondertoontje" aan met de soms nog wel koude wind. Manen was ik ook echt enkel als het rond die temperaturen is. Staart durf ik zelfs bij 15-16 graden te wassen, daar draai ik mijn hand niet voor om. Ik heb een merrie met een staart die helemaal geel ziet van de plas na verloop van tijd omdat hij zo enorm is
Vorige week maandag was het een graad of 22 zonder echte wind, ik heb hem tussen de middag gewassen en daarna heeft hij lekker gerold in de paddock en op staan drogen in de zon. Verschilt wel per paard, mijn pony zou ik bijvoorbeeld niet wassen met dit weer, zij staat dan echt te rillen van de kou. Ook maakt het verschil of het flink waait of niet.