Kosten pensionstalling omgeving Waalwijk versus Randstad?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DatBenIkNou

Kosten pensionstalling omgeving Waalwijk versus Randstad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-19 12:16

Graag zou ik jullie ervaringen horen!
Wij overwegen de Randstad achter ons te laten en te gaan verhuizen naar omgeving Waalwijk. Zijn echt nog in de 'opties afwegen' status en de haken en ogen onderzoeken, dus nog niets concreet.
Voor mijn man is het qua werk aan te rijden, voor mij niet. We zouden misschien dus een periode met minder inkomsten moeten zien te overbruggen. Zouden wekunnen besparen op de stallingskosten ten opzichte van de kosten hier in de Randstad of niet?

Wat ik zou zoeken is in een omtrek van pak 'em beet 10km rondom Waalwijk (omgeving Loonse en Drunense duinen duidelijke voorkeur). Volpension, winter aantal uren naar buiten, zomer weidegang, goed voerbeleid (bij voorkeur onbeperkt ruwvoer)ruime lichte stallen, binnenbak, buitenbak en uitrijmogelijkheden, eigen instructie laten komen moet mogelijk zijn.

Zijn er mensen bekend daar in die omgeving die mij wat wijzer kunnen maken?

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 12:37

Als je aan de kant van Tilburg gaat kijken zitten (kwartiertje vanaf Waalwijk).

- de kommer.
- stal duinzicht.
- stal peijnenburgh.
- in de loonsemolenstraat zit ook nog een stal (weet hiervan alleen de naam niet).

Aan de kant van Kaatsheuvel:
- manege Pulles.
- de smulhoeve.
- de duiksehoef.
- stal kemmeren.

Wat deze stallen precies kosten weet ik helaas niet, denk dat je daarvoor ze even zal moeten bellen.

Ik sta zelf bij stal duinzicht en betaal voor een grote C pony 210 Pm vol pension.

Dayanara

Re: Kosten pensionstalling omgeving Waalwijk versus Randstad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 15:25

Voor wat jij zoekt zul je rond de e300 zitten helemaal als je richting de manege gaat. Omg Loonse en Drunense duinen is gewoon duur :j

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-19 16:20

Dayanara schreef:
Voor wat jij zoekt zul je rond de e300 zitten helemaal als je richting de manege gaat. Omg Loonse en Drunense duinen is gewoon duur :j

Ik betaal nu over de 400€ daarvoor in de randstad. Dus duur is relatief natuurlijk. Dankjewel voor jullie reacties!

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 16:39

DatBenIkNou schreef:
Dayanara schreef:

Ik betaal nu over de 400€ daarvoor in de randstad. Dus duur is relatief natuurlijk. Dankjewel voor jullie reacties!

Haha daar heb je gelijk in :j

Succes!

_Wen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 16:49

Ik sta volpension vlakbij Loonse & Drunense duinen (met alleen buitenbak) voor 325.
Paarden staan hele dag buiten (weide of paddock).

Ik kom ook uit de randstad en had het eigenlijk nog goedkoper verwacht. Echter lijkt volpension hier de norm, dus wel waar voor je geld. In Utrecht moest ik nog mesten/ binnen zetten ed.
En de duinen!! Je wilt nooit meer naar de randstad. ;)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-19 17:54

_Wen_ schreef:
Ik sta volpension vlakbij Loonse & Drunense duinen (met alleen buitenbak) voor 325.
Paarden staan hele dag buiten (weide of paddock).

Ik kom ook uit de randstad en had het eigenlijk nog goedkoper verwacht. Echter lijkt volpension hier de norm, dus wel waar voor je geld. In Utrecht moest ik nog mesten/ binnen zetten ed.
En de duinen!! Je wilt nooit meer naar de randstad. ;)

Ik vind het wel spannend hoor! Maar het bevalt jou dus goed?

_Wen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 00:05

Het bevalt heel goed.
Nu komt mijn vriend hier vandaan, dus mijn verhuizing ging heel geleidelijk. Hij had al een huis, ik kwam er na afstuderen bijwonen. Mijn werk is te doen qua reistijd.

Wat paard betreft vind ik het een vooruitgang!

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 07:43

Ik zit iets meer richting de kant van Breda (Oosterhout, Dorst) en hier moet je richting de 275 a 300 rekenen. Het fijne hier in de regio is wel dat je zo ontzettend veel keuze hebt.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-19 08:22

_Wen_ schreef:
Het bevalt heel goed.
Nu komt mijn vriend hier vandaan, dus mijn verhuizing ging heel geleidelijk. Hij had al een huis, ik kwam er na afstuderen bijwonen. Mijn werk is te doen qua reistijd.

Qua paarden en honden lijkt het mij heerlijk wonen daar idd.

Tango1979

Ja volgend mij is daar wel ontzettend veel. Behalve dan stallen met binnenbakken volgens mij?

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 08:24

Tussen de €200-€350 all-in

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 08:31

DatBenIkNou schreef:
_Wen_ schreef:
Het bevalt heel goed.

Qua paarden en honden lijkt het mij heerlijk wonen daar idd.

Tango1979

Ja volgend mij is daar wel ontzettend veel. Behalve dan stallen met binnenbakken volgens mij?

In een straal van 10 km kan ik er zo 10 noemen hier. Maar idd ook veel mogelijkheden zonder binnenbak. Ik heb zelf gekozen voor stal zonder binnenbak maar in dezelfde straat zijn 2 stallen met, waar je tegen vergoeding binnen kan rijden.