Mijn paard maakt van een mug een olifant..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

loismooij15

Mijn paard maakt van een mug een olifant..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-19 08:55

Hoi allemaal,

Het mooie weer zegt het al, het is weer bijna tijd voor het land!
.... En alle bijbehorende rot vliegen en insecten. :roll:

De titel zegt het al een beetje maar mijn paard reageert heel heftig op vliegen.
Als hij op het land staat haat hij rennen tot hij niet meer kan.

Echter is het zo dat ik alle vliegensprays al heb geprobeerd. Ik heb ook een aantal dekens gehad maar hier gaan ze onder/ tussen zitten. Bucas dekens past hij niet eens bij zijn buik dus dat is ook geen optie.. -O-

Ik heb nu 2 dekens op het oog die mijn interesse hebben gewekt en dat zijn:

https://www.agradi.nl/amigo-evolution-a ... geaqua.htm

Afbeelding

&

https://www.agradi.nl/rambo-sweet-itch- ... -green.htm

Afbeelding

Beide dekens zijn best prijzig voor een stukje gaas dus ik ben benieuwd naar ervaringen met deze dekens.

Daarnaast ben ik nog opzoek naar andere tips om de vliegen op afstand te houden... :)*

Alvast bedankt!

jenneke1029

Re: Mijn paard maakt van een mug een olifant..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 08:57

de rambo sweet itch is een top deken! voor mijn vorige paard altijd gebruikt en de enige die heel bleef bij haar.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 08:58

Ik heb de onderste,maar nog nooit een vlieg tussen gevonden?Ik vind het een fijn deken.Had het toen gekocht omdat ik dacht dat ze zomerexceem had.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 08:58

Waarom niet inpakken in een exceem deken?

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 08:59

Er is maar 1 vliegenspray die ik tot nu toe heb gevonden die de beesten (en mensen, want het stinkt énorm!) Op afstand houdt. En dat is de vividerm fly stop extreme. Echt de moeite waard om te proberen. Verder pak ik mijn paard in met een vliegendeken van oa qhp met hals en masker. Dan kan ze geheel onbezorgd en zelfs zonder zwiepen in de wei. :)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 09:02

Ik heb de tweede deken voor mijn paard. Bij mijn vorige paard ook gebruikt en is speelproof/bijtproof en het belangrijkste: vliegproof!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 09:08

loismooij15 schreef:
Beide dekens zijn best prijzig voor een stukje gaas

Laat dat stukkie gaas maar weg bij de Sweet itch hoody. Die is van meer dan gaas, heel stevig en echt elke cent waard :D Ik heb onder die deken ook nooit geen vlieg gevonden. Imo het enigste nadeel, juist door die stevige stof, ik vond hem bij hoge temperaturen te warm voor het paard.

Ik heb daarom een zebrauitvoering deken van Fedimax gekocht. Hals lang genoeg dat als ze grazen de vliegen nog steeds nergens op de hals kunnen landen en de zijkanten zijn lang genoeg zodat er niks onder komt. De stof is net even dunner dan de SIH. En voordeel van de zebra hij houdt ook nog de dazen weg. Test tussen de SIH en de zebra was dat paard met de SIH op nog 3 dazen op de deken had zitten en de zebra geen.
Mijn SIH is al verschillende jaren oud en nog steeds heel. De Fedimaxen gaan nu het 4e jaar in en opna een paar hele kleine gaatjes (4 mm groot) ook nog steeds goed. En hier worden ze echt de hele zomer gebruikt. Mijn paarden willen zonder deken niet eens naar buiten.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 09:08

loismooij15 schreef:
Hoi allemaal,

De titel zegt het al een beetje maar mijn paard reageert heel heftig op vliegen.

Echter is het zo dat ik alle vliegensprays al heb geprobeerd. Ik heb ook een aantal dekens gehad maar hier gaan ze onder/ tussen zitten. Bucas dekens past hij niet eens bij zijn buik dus dat is ook geen optie.. -O-

[ [url=m/2LiuRy.jpg]Afbeelding[/url] ]

&

[ [url=m/lQ4Hgs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Beide dekens zijn best prijzig voor een stukje gaas dus ik ben benieuwd naar ervaringen met deze dekens.

Daarnaast ben ik nog opzoek naar andere tips om de vliegen op afstand te houden... :)*

Alvast bedankt!

Ik heb de hoody. Ben erg tevreden met de kwaliteit. Hij leeft nog steeds ondanks dat ik een slopend paard heb. Het is dikke stof en beschermd de buik goed. Heb wel een of twee maten kleiner gekocht.. Hij viel heel ruime

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 10:19

De Rambo Sweet Itch is idd een topper.

Maar idd, is echt een deken eigenlijk, dus weinig ademend en in de zomer dus warm.
Ook een ramp voor de voorpluk, maar da's een bijkomstigheid.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 10:30

Mijn paard heeft precies hetzelfde probleem. In de wei staat ze ingepakt met een vliegendeken, vliegenkap, neuskapje en vliegenspray. En dan staat ze nog te kopschudden. :+

Ik heb voor haar en mijn andere paarden de Rambo Fly Protector, daar blijft ze ook nog koel onder.
https://www.divoza.com/nl/rambo-fly-protector

En nog wat betreft de vliegenspray, er is sinds vorig jaar een nieuwe spray op de markt die wel werkt. Hier zit een heel hoog werkende stof Saltidin in, bijvoorbeeld van het merk van de onderstaande link. Bij mijn paard werkt echt niks, ze wordt al gek als er maar 1 vlieg op haar zit! Hiermee kan ik haar in de zomer alsnog rijden! Hoe hoger het percentage Saltidin, hoe beter het werkt. Ik kan het alleen maar aan iedereen aanraden.
https://www.purepaardenvoeding.nl/produ ... ay-500-ml/

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 10:34

De Rambo is fijn, maar erg warm. Voor mijn ene paard is de hals helaas te kort en mijn andere paard past hem sowieso niet.

Rambo fly protector is een stuk luchtiger, maar de hals is nog een heel stuk korter.

Ik heb voor dit jaar een Wheaterbeeta comfitec om te proberen. Ik heb de ideale deken dus ook nog niet gevonden :=

loismooij15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-19 10:59

Change3x schreef:
Mijn paard heeft precies hetzelfde probleem. In de wei staat ze ingepakt met een vliegendeken, vliegenkap, neuskapje en vliegenspray. En dan staat ze nog te kopschudden. :+

Ik heb voor haar en mijn andere paarden de Rambo Fly Protector, daar blijft ze ook nog koel onder.
https://www.divoza.com/nl/rambo-fly-protector

En nog wat betreft de vliegenspray, er is sinds vorig jaar een nieuwe spray op de markt die wel werkt. Hier zit een heel hoog werkende stof Saltidin in, bijvoorbeeld van het merk van de onderstaande link. Bij mijn paard werkt echt niks, ze wordt al gek als er maar 1 vlieg op haar zit! Hiermee kan ik haar in de zomer alsnog rijden! Hoe hoger het percentage Saltidin, hoe beter het werkt. Ik kan het alleen maar aan iedereen aanraden.
https://www.purepaardenvoeding.nl/produ ... ay-500-ml/

Bedankt voor de tips! heeft de deken die je noemt een buikflap? ik zie wel 3 singels maar is dat met flap?

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 11:13

In het begin van get vliegenseizoen reageert mijn merrie ook vrij heftig op vliegbeesten.. maar bij ons is het gewoon een kwestie van even doorzetten een desensibiliseren.. Geen dekens, gewoon even een weekje bikkelen en dan zijn ze er meestal wel doorheen :)

loismooij15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-19 11:16

Anne. schreef:
In het begin van get vliegenseizoen reageert mijn merrie ook vrij heftig op vliegbeesten.. maar bij ons is het gewoon een kwestie van even doorzetten een desensibiliseren.. Geen dekens, gewoon even een weekje bikkelen en dan zijn ze er meestal wel doorheen :)

Hij reageert helaas heel heftig op de beten.. krijgt enorme schijven de hele zomer door. Is helaas voor ons geen optie.. zie hem ook liever zonder :(

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 11:32

Dat kan met die van ons ook niet hoor, die komt dwars door de omheining heen of verwond zichzelf op een andere manier.

De onderkant waar de singels zitten is wat langer zodat hij tot onder de buik sluit en er daar geen vliegen kunnen komen.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 18:42

Er zitten momenteel nog maar bijzonder weinig bijtvliegen... Maar als jij je paard liever ingepakt hebt, dan hou ik je niet tegen natuurlijk!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 18:48

loismooij15 schreef:
Hoi allemaal,

[ [url=m/2LiuRy.jpg]Afbeelding[/url] ]

&

[ [url=m/lQ4Hgs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Alvast bedankt!

Wat voor maat zoek je? Heb mogelijk nog eentje liggen zonder staartflap... die ik niet gebruik

Het betreft de onderste deken

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 18:57

Ik heb een shires.
Hele fijne deken met een mooie pasvorm.

Afbeelding

loismooij15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 07:04

Anne. schreef:
Er zitten momenteel nog maar bijzonder weinig bijtvliegen... Maar als jij je paard liever ingepakt hebt, dan hou ik je niet tegen natuurlijk!

Wat een kortzinnige opmerking.

Niet ieder paard is het zelfde, als hij er zo heftig op reageert vind ik het zieliger om hem maar te laten rennen tot hij niet meer kan of tot hij helemaal onder de schuiven zit.

Momenteel zijn er nog weinig vliegen ja maar ik heb de spullen liever in huis zodat als hij er last van heeft hij gelijk geholpen kan worden.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 08:09

Ik heb de deken van horse gear. Ziet er hetzelfde uit als de rambo. Alleen de prijs is leuker.. mijn shet met eczeem heeft hem al 3 seizoenen op. Je kan hem bij epplejeck kopen. Ik koop hem meest met korting.

Afbeelding