Ervaringen containerboxen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FCSA

Ervaringen containerboxen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-19 22:09

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar ervaringen met containerboxen. Het gaat om een tijdelijke oplossing (max 1 jaar) tijdens de bouw van de echte stallen bij ons aan huis. Vooral benieuwd naar ervaringen met de veiligheid, afmetingen en warmte. Het gaat om 2 paarden (staan overdag in wei / paddock, dus alleen voor 's nachts en evt. tijdens heel slecht weer overdag.)

Dank alvast! :)

Wildgirl

Re: Ervaringen containerboxen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 22:21

Prima boxen echter extreem warm in de zomer als ze in de zon staan.
Qua afmetingen hadden wij 2 boxen in een container van 7.5 m breed, wel rubber matten erin want bodem kan indien ze direct op het ijzer staan erg glad worden anders.

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 22:22

Mijn pony heeft een tijd een container stal gehad, wel met uitloop, in het begin moest hij hier wel aan wennen.
De veiligheid en afmetingen vind ik zelf prima, het word alleen met warm weer echt bloedheet in zo n ding echt niet normaal.

elise t.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 08:02

Wij hebben een container al(schuil)stal,binnenkant met underlayment platen afgetimmerd en er 2 stallen van gemaakt.behalve het plafond en daar kunnen dus condensdruppels vanaf druppen.
Je kan ook containerstallen huren,die zijn volgens mij ook betimmerd,even googlen.

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 08:10

Hier ook containers maar zeker winterdag en snachts zijn het gewoon prima stallen. In de zomer willen mijn paarden echter zoiezo niet naar binnen dus gebruik ze dan ook praktisch niet

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 08:25

Mijn paarden hebben ook in containerboxen gestaan. Wel hadden we er zelf een afdak over gemaakt, met regen werden de stallen altijd nat. Afmeting was 3 bij 4, dus vrij normale stallen. Hebben ook grote paarden in gestaan en ze snappen allemaal dat ze over de lengte moeten gaan liggen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 10:43

Standaard containers zijn 2.44 breed, 2.44 hoog en 6, 9 of 12 meter lang. Hoe je daar een stal van 3x4 meter in kunt maken ontgaat me...

Ik heb er ooit wel eens gebruik van gemaakt op een show, een stal is dus idd slechts 2.44 diep, en in het geval van de show waren het 6-meter containers, dus 3 meter breed. Dat is krap. Ik zou op z'n minst dus voor een 9 meter container gaan, 2.44 bij 4,5 meter is nog wel redelijk.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-19 10:44

Dank voor jullie ervaringen!
Paarden zijn 1.63m en 1.71m, dus de standaardmaat is inderdaad wel krap..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:42

En die 2,44 is de buitenmaat. Omdat de containerwanden gegolfd zijn is het van binnen dus nog smaller.
Grote paarden kunnen door het vaak draaien op een klein oppervlak slijtage-schade aan de achterbenen oplopen. Persoonlijk zou ik dan eerder kiezen voor een paneeltent. Die heb je in verschillende maten en kunnen naar keus afgewerkt worden.
https://www.google.com/search?client=fi ... 9Sqjh2kABg

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:52

Ik heb hier een containerstal. Vloeren eruit en betegeld van binnen, veel te glad dat hout.wanden opnieuw gedaan. Wel geïsoleerd nemen, want ongeïssoleerd wordt stik heet. Binnenmaat van beide stallen is 2,60 x 2,90 niet groot. Het zijn inloop stallen. Ik sluit ze er niet in op. Heb er twee van gemaakt zodat mijn oude pony echt een plekkie voor zichzelf heeft. De twee anderen laten hem in zijn stalletje met rust en pakken dan de andere stal. Bevalt hier prima.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:16

Ik heb ook een containerstal voor 2 pony's van ong. 150cm. Er staat een L-schutting voor zodat het er niet in waait. 1 vande pony's durfde er eerst niet in, maar ze kreeg het vanzelf koud en toen moest ze toch maar een kijkje nemen :D Beide dames zien er tevreden uit, ze staan er ook graag in.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 21:50

Daantjuh, weet je nog waar de stallen vandaan kwamen? Ik kan die afmeting nergens vinden namelijk. Was het geen dubbele stal, dus 2.5 x 6?

DubbelDun, zo'n tent is inderdaad lekker ruim, maar ik kan me niet voorstellen dat zoiets stormen etc. kan doorstaan..?

Veel mensen dus die de stallen als inloop gebruiken, ik zal eens nadenken of dat hier mogelijk is :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 22:20

Ik heb er hier al eentje dik 8 jaar staan :)

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 22:25

Ik kocht mijn paard vanuit een containerbox op de manege waar ik reed. Wat ik me vooral nog goed kan herinneren is dat er een keer een paard door de bodem is gegaan, dat het bloedheet was binnen, ze geen sociaalcontact met de buurpaarden hadden (alleen via de deur, maar geen snuffelcontact dus), en dat ik het veel te klein vond.

Als tijdelijke oplossing, met de juiste formaten en enkel voor de nacht zou het best het overwegen waard kunnen zijn denk ik.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 22:30

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 09:04

Ik weet niet hoe die boxen verankerd worden, maar bij een stevige storm kunnen die anders ook gaan vliegen hoor :D

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-19 11:44

Ik bedoelde meer fijner dan de containerboxen (ivm met de maat :) )
Die tenten, worden die ook als 'afgesloten' stallen gebruikt of vooral inloop?

De units worden overigens met pinnen aan de grond bevestigd.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 11:59

Hier ook een inloop container l. Zomers erg warm en swinters condens idd als het gevroren heeft. Hij is bij ons niet geïsoleerd. Dat zal idd ook schelen. Die van ons staat op een slee dus de instap is vrij hoog. Daar hebben we een loopplank voor gemaakt.

Ik vind het prima te doen. Hardhouten vloer is in de oude olie gezet. Zit ventilatie in. Zal binnenkort een foto maken

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 15:06

Mijn 'tent' heeft een poortdeel wat altijd open staat, maar áls ik ze op wil sluiten pak ik het deel beet en zet het voor de ingang. In dat paneel zit een draaideur waar het paard dan door naar buiten kan.

Afbeelding

bbd_lh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 15:50

Prima oplossingen die containers! Ik denk dat het in de zomer wel meevalt met de warmte aangezien ze er alleen snachts in staan. Als het koud is maar gewoon een deken op lijkt me. Ik zie het hier in de omgeving ook best veel dat mensen dat hebben

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 16:18

Voor paarden zijn ze echt te klein, ik heb er kleine D-pony's in gehad, Ik woon bij je in de buurt. je mag wel een keer komen kijken bij mijn containerstal.
edit: volgens mij ben je zelfs mijn buurvrouw :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 16:31

Die van ons hebben container stal gehad om in en uit te lopen. Die van ons zijn niet groot 95cm tm 1.50m. Het stond vrij beschut bij bomen, dus dat scheelde enorm en een goede afdak erop. Maar de condens was vreselijk. Het zat al vol schimmel voor we hem schoonmaakte, maar we wisten daarna waar dat dus vandaan kwam. En die van ons stonden er dus geen uren in te dampen ofzo. Maar voor mij zelf zou het zeker geen optie zijn.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 16:44

Schuilstal huren.nl. Mooie stalletjes hoor.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 16:56

Heb er ėėn gehad en ontzettend tevreden meegeweest.

Deze kwam bij een bedrijf vandaan die ze bouwde.

Was een 12 meter container met 4 stallen.
Waarbij ik eventueel de tussenwanden eruit kwam halen.
(Onderkant hout en boven tralies)
Boven en onderdeuren.

Kwam even niet zo snel een betere foto vinden.

Afbeelding

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-19 20:20

bbd_lh schreef:
Prima oplossingen die containers! Ik denk dat het in de zomer wel meevalt met de warmte aangezien ze er alleen snachts in staan. Als het koud is maar gewoon een deken op lijkt me. Ik zie het hier in de omgeving ook best veel dat mensen dat hebben

Ook voor grotere paarden?

DubbelDun schreef:
Mijn 'tent' heeft een poortdeel wat altijd open staat, maar áls ik ze op wil sluiten pak ik het deel beet en zet het voor de ingang. In dat paneel zit een draaideur waar het paard dan door naar buiten kan.

[ Afbeelding ]

Dank voor de foto :) Kan het dan ook voor twee paarden apart of staan ze dan bij elkaar?

_yvonne schreef:
Voor paarden zijn ze echt te klein, ik heb er kleine D-pony's in gehad, Ik woon bij je in de buurt. je mag wel een keer komen kijken bij mijn containerstal.
edit: volgens mij ben je zelfs mijn buurvrouw :D

Oh echt? Wat toevallig. Ik kom graag een keertje kijken (en kennismaken). Ik stuur je even een pb.

superpony schreef:
Die van ons hebben container stal gehad om in en uit te lopen. Die van ons zijn niet groot 95cm tm 1.50m. Het stond vrij beschut bij bomen, dus dat scheelde enorm en een goede afdak erop. Maar de condens was vreselijk. Het zat al vol schimmel voor we hem schoonmaakte, maar we wisten daarna waar dat dus vandaan kwam. En die van ons stonden er dus geen uren in te dampen ofzo. Maar voor mij zelf zou het zeker geen optie zijn.

Hmm, niet zo'n positieve ervaring dus. Ik moet zeggen dat we inmiddels neigen naar concours-boxen/units.

Lindsey_99 schreef:
Schuilstal huren.nl. Mooie stalletjes hoor.

Link werkt niet?

dravergekkie schreef:
Heb er ėėn gehad en ontzettend tevreden meegeweest.

Deze kwam bij een bedrijf vandaan die ze bouwde.

Was een 12 meter container met 4 stallen.
Waarbij ik eventueel de tussenwanden eruit kwam halen.
(Onderkant hout en boven tralies)
Boven en onderdeuren.

Kwam even niet zo snel een betere foto vinden.

[ [url=m/sGdMxt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hadden jullie er 4 of 2 paarden in staan? Inderdaad is een container per paard ook nog een optie (maar wellicht wat duur in aanschaf..)