Brood - bewaardoos

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sienemien

Brood - bewaardoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-19 23:21

Hallo bokkers! :)

Geen idee of het hier juist staat, maar ik zoek creatievelingen die mij kunnen helpen!
Ik bewaar vaak brood in mijn stal om later aan onze ezeltjes te kunnen voeren.
Voorwaarde is natuurlijk wel dat dit brood volledig hard wordt. Nu zit ik de laatste tijd wel met veel muizen, die natuurlijk zich volledig aan dit brood voldoen.

Ik had dan een plastieken emmer met gaten in gekocht (eigenlijk diende deze om wortelen in te bewaren). Ennn, je kan het al raden, één van de gaten is volledig open geknabbeld en zo geraken ze er toch nog aan :(

Nu was ik aan het denken aan een zinken emmer met deksel en gaten erin.. Of een soort aardappel opberg box..
Maar die gaten lijken me allemaal groot..

Iemand die dit ook meemaakt, doet, of gewoon tips heeft? *\o/*

DemDeempel

Re: Brood - bewaardoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 23:39

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 23:44

Bij de meeste kringloopwinkels kun je voor weinig van die metalen broodtrommels kopen. Daar gaan de muizen niet door.

sienemien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-19 01:53

Het probleem met brood bewaardozen is dat deze meestal dienen om het brood zo lang mogelijk vers en zacht te houden.. Ik wil net dat ze uitdrogen :D

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 03:22

Ik droog het brood thuis en neem het dan mee. Eenmaal uitgedroogd kan het prima in een zinken emmer of iets met deksel.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 06:25

Thuis drogen idd :j Gewoon op de verwarming of in de zon. Dat is ook een stuk beter tegen schimmelgroei dan in een vochtige, koele stal.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 12:17

sienemien schreef:
Het probleem met brood bewaardozen is dat deze meestal dienen om het brood zo lang mogelijk vers en zacht te houden.. Ik wil net dat ze uitdrogen :D

Daarom een oude van metaal, kun je zo een paar gaten inslaan met spijker en hamer en de muizen kunnen er niet bij.

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 12:19

Ik zou het brood ook thuis drogen, en dan op stal in een dichte broodtrommel bewaren.
OF- een stalkat regelen... :D (met kans op nieuwe problemen :'))